همشهری آنلاین: دکتر حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای گفت و یکی از نشانه‌های آن را کاهش تیراژ روزنامه‌ها دانست.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر با تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای مشاهده می‌کنیم که رسانه‌های حجمی به معنای سنتی رادیو و تلویزیون و مطبوعات با تهدید جدی مواجه هستند.

وی که در اولین مراسم سالگرد تاسیس روزنامه دنیای خودرو سخن می‌گفت، از نشانه‌های این تغییر مصرف به کاهش تیراژ روزنامه‌ها و افت میزان مراجعه مردم به رسانه‌های سنتی نسبت به قبل اشاره کرد و افزود: در بین رسانه‌های جمعی و سنتی سه دسته با تهدید کمتری مواجه هستند و می‌توانند برای بقای خود فرصت ایجاد کنند.

به گفته انتظامی، دسته اول شامل رسانه‌هایی است که در حوزه بین المللی فعالیت دارند، و دسته دوم را رسانه‌های محلی، تلویزیون‌های استانی و روزنامه هایی که برای یک شهر کار می کند تشکیل می‌دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اما دسته سوم شامل رسانه‌های تخصصی و اختصاصی است مانند روزنامه دنیای خودرو، سلامت و ...، یا شبکه تلویزیونی که فقط به یک موضوع مانند ورزش و ... می‌پردازد و هر چه رسانه‌ها در موضوعی، دقیق‌تر و تخصصی‌تر شوند توفیق آنها برای ادامه فعالیت بیشتر است.

وی تعداد روزنامه‌های کشور را حدود 200 روزنامه اعلام کرد که تعدادی از آنها به صورت تخصصی چاپ و توزیع می‌شوند و توفیق بیشتری نیز بدست آورده‌اند.

انتظامی در ادامه سخنان خود گریزی به موضوع اقتصاد مقاومتی زد و متذکر شد: نباید این موضوع مهم را فقط با بیان آن و تکرار زبانی، پیگیری کنیم.

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در ادامه خاطرنشان کرد: تعریف اقتصاد مقاومتی در بخشی مانند صنعت خودرو که به نحوی متاثر از واردات هم است یعنی اینکه باید تعادل لازم حفظ شود و مبادا تولید داخلی با نگاه بر واردات خودرو حرکت کند یعنی اینکه وظایفی در تعرفه گذاری ها برای واردات داریم و همسو با آن در تبلیغات و فرهنگ سازی مناسب برای اشاعه کالای داخلی نیز باید گام برداریم.

وی افزود: اگر توجه به روح اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند تعرفه واردات خودروهای لوکس را افزایش بدهیم، در تعرفه های تبلیغاتی و رویکردهای محتوایی هم باید به رجحان تولید ملی توجه کنیم و روحیه مصرف زدگی و سبک زندگی غلط را دامن نزنیم.

کد خبر 346887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha