دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ملی هلند به تازگی گروهی از مهاجران آمریکای شمالی را به خدمت گرفته‌است تا با مشکل پهپاد‌های غیرقانونی مقابله کند.

عقاب

براساس گزارش لايو‌ساينس، اين مهاجران عقاب‌هاي طاس آمريكاي شمالي هستند كه براي پايين كشيدن پهپاد‌هاي غيرقانوني آموزش ديده‌اند.

به گفته پليس ملي هلند، اين طرح ابتكاري اولين‌باري است كه براي يك نهاد اجراي قانون به كار گرفته مي‌شود. اين سازمان با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه پليس هلند درحال حاضر تنها نيروي پليس در جهان است كه از پرنده‌هاي شكاري در طرح مقابله با پهپاد‌ها استفاده مي‌كند.

پليس هلند سال گذشته اين طرح را با همكاري شركتي خصوصي كه در زمينه آموزش پرنده‌هاي شكاري براي شكار پهپهاد‌ها فعاليت دارد، مورد آزمايش قرار داد. اين آزمايش‌ها موفقيت‌آميز بودند از اين رو پليس هلند تعدادي عقاب طاس جوان آموزش‌ديده را براي افزودن به نيروهاي خود سفارش داد. پليس‌هايي كه با اين عقاب‌ها همكاري مي‌كنند بايد دستكش‌هاي ويژه‌اي به دست كنند زيرا عقاب از پنجه‌هاي تيز و قدرتمندي برخوردار است.

عقاب‌هاي جوان پليس از طول بالي برابر يك متر برخوردارند كه پس از رشد كامل طول بال‌هاي آنها به 2.3 متر نيز خواهد‌رسيد. پليس هلند اميدوار است اين عقاب‌ها تا 6 ماه آينده آماده حضور در عمليات‌ پليسي شوند.

به گفته مايكل باتن مدير عملياتي پليس هلند، استفاده از پرنده‌هاي شكاري يكي از چندين شيوه‌اي است كه پليس هلند از آن براي مقابله با پهپاد‌هاي غيرقانوني استفاده مي‌كند. استفاده از فناوري ليزر و پالس‌هاي الكترومغناطيسي از ديگر شيوه‌هاي مورد استفاده هستند. اما عقاب‌ها يكي از تاثيرگذارترين اين شيوه‌ها براي مقابله با پهپاد‌هاي متخاصم به شمار مي‌روند.

پليس هلند مي‌گويد در زمان حضور مقامات سياسي در اين كشور، پهپاد‌ها مي‌توانند تهديد بزرگي به شمار روند و عقاب‌ها مي‌توانند چنين تهديد‌هايي را به سرعت خنثي كنند.

اين عقاب‌ها به گونه‌اي آموزش ديده‌اند كه پهپاد‌ها را به چشم شكار مي‌بينند و به سرعت به آن حمله مي‌كنند. عقاب‌ها به گونه‌اي آموزش ديده‌اند كه به محض گرفتن پهپاد، آن را از كار انداخته و به فاصله‌اي دور از جمعيت مي‌برند.

اين عقاب‌ها علاوه بر داشتن سرپوشي محكم، از پاپوش‌هايي ويژه نيز استفاده خواهند كرد تا در مقابله با پهپاد‌ها دچار آسيب‌ديدگي نشوند.

کد خبر 346856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha