همشهری آنلاین: رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، شیوع بیماری‌های عضلانی و اسکلتی را مهمترین نگرانی کشور در سال‌های نه چندان دور دانست.

بیماری‌های عضلانی و اسکلتی در ایران بیداد می‌کند

دکتر محمد علی محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، از عدم توجه وزارت بهداشت به مسائل جامعه فیزیوتراپی کشور انتقاد کرد و گفت: به رغم صحبت‌هایی که وزیر بهداشت سال گذشته در مورد رشته فیزیوتراپی داشت، اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه علم فیزیوتراپی از جایگاه و اهمیت خاصی در نظام سلامت دنیا برخوردار است، اظهارداشت: فیزیوتراپیست‌ها به دنبال دکتر شدن نیستند، بلکه می‌خواهند ارتقای علمی فیزیوتراپی در ایران مناسب ارتقای علمی در دنیا پیش برود.

محسنی بندپی با اشاره به مکاتبات و جلسات متعددی که انجمن فیزیوتراپی با مسئولین وزارت بهداشت داشته است، گفت: زمینه فکری تصمیم سازان در نظام سلامت هنوز نسبت به اهمیت رشته فیزیوتراپی تکمیل نیست.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در کشور، افزود: پدیده سالمندی تا سال ۱۴۲۰ متوجه ایران خواهد شد و باید از همین امروز به فکر بود.

وی با عنوان این مطلب که بیماری‌های عضلانی و اسکلتی در کشور بیداد می‌کند، گفت: وزارت بهداشت، سالهاست هزینه‌های بسیار سنگینی را بابت آرتروزهای پیش رونده پرداخت می‌کند. در حالی که این عارضه، با آگاهی که فیزیوتراپیست‌ها مي‌توانند به مردم بدهند، قابل کنترل است.

محسنی بندپی ادامه داد: هنوز در برنامه‌های آموزشی رشته‌های پزشکی کشورمان، بیماری‌های واگیردار مورد توجه است. در حالی که سالهاست، از بحران بیماری‌های واگیر خارج شده‌ایم و گرفتار بیماری‌های غیرواگیر هستیم.

وی با اشاره به شیوع بالای سکته در کشور، گفت: بایستی نیروهای مورد نیاز کشورمان را بر اساس واقعیت‌های روز دنیا تربیت کنیم.

کد خبر 346555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha