همشهری آنلاین: پوره سیب‌زمینی غذای ساده‌ای است که زود هم حاضر می‌شود و می‌توان آن را کنار مرغ، گوشت، ماهی و انواع خوراک‌ها سرو کرد.

مواد مورد نیاز: (برای 2 تا 4 نفر)

2 کله سیر

یک کیلوکرم سیب‌زمینی

یک فنجان پیاز خرد شده

دو قاشق غذاخوری سرخالی ماست کم چرب

یک قاشق چای‌خوری رزماری خشک کرده، ریز شده

نصف قاشق چای‌خوری نمک

یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل

دستور کار:

فر را تا درجه 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتیگراد) گرم کنید. پوسته بیرونی کله سیر را جدا کنید. (حبه‌ها را پوست نکیند و از هم جدا نکنید.)

هر کله را جداگانه در کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فر با همان درجه حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت یک ساعت بگذارید بپزد. 10 دقیقه صبر کنید تا خنک شود. حبه‌ها را از هم جدا کنید. آنها را فشار دهید تا عصاره سیر از آن جدا شود. پوسته را بیرون بیاندازید و عصاره را نگه دارید.

پوست سیب‌زمینی‌ها و پیاز را جدا کنید و آنها را در قابلمه بریزید. روی آن آب اضافه کنید. زیر قابلمه را روشن کنید تا آب به جوش بیاید. در ظرف را بگذارید، حرارت را کم کنید و بگذارید تا سیب‌زمینی‌ها بپزند. (بسته به نوع سیب‌زمینی حدود 15 دقیقه زمان می‌برد.)

آبکش را روی یک کاسه قرار دهید. یک چهارم از آب مواد داخل قابلمه را پس از آبکش کردن نگه دارید. سیب‌زمینی را با عصاره سیر  و آن یک چهارم آب درون قابلمه و مواد باقی مانده مخلوط کنید و در همزن بریزید.

غذای شما آماده است. می‌توانید آن را در کنار خوراک‌های مختلف یا حتی به عنوان غذایی جدا روی سفره قرار دهید.

ارزش غذایی

کالری: 93؛ کلسترول: 0 میلی‌گرم؛ فیبر: 2 گرم؛ چربی: 0 گرم؛ سدیم: 230میلی‌گرم؛ کربوهیدرات: 21 گرم؛ پروتئین: 3 گرم؛ درصد کلسیم کربوهیدرات‌ها: 90 درصد.

کد خبر 34646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز