همشهری آنلاین: بیماری هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها به بحث مهم کارزار انتخاباتی در آمریکا تبدیل شده است.

 بیماری هیلاری کلینتون در مرکز کارزار انتخاباتی آمریکا

به گزار يورونيوز، ساعاتی پس از آنکه نامزد دموکرات ها مجبور به ترک مراسم سالگرد یازدهم سپتامبر به علت بدحالی شد، تیم انتخاباتی اعلام کرد دو روز پیش از آن پزشک هیلاری کلینتون تشخیص داده است که وی به التهاب و عفونت ریوی مبتلا شده است.

تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون ابتدا دلیل بدحالی وی را گرمازدگی عنوان کرده بود و همین امر موجب شده است مخالفان نامزد دموکرات ها را به عدم شفافیت متهم کنند.

جوزف استیگلیتز، برندۀ جایزۀ نوبل به یورونیوز می گوید: «قطعا ترامپ تلاش خواهد کرد از این موضوع بیشترین بهره را ببرد اما آنچه که تحسین برانگیز است حضور فعال او در کارزار انتخاباتی آنهم در این سن است. پیش بردن یک کارزار انتخاباتی از نظر فیزیکی خسته کننده است و فکر می کنم او تا همینجا هم ثابت کرده است که از نظر فیزیکی قوی است. صادقانه بگویم خیلی از افراد نمی توانند دوام بیاورند.»

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان که در توییت های خود به نامزد دموکرات ها لقب «هیلاری متقلب» می دهد روز دوشنبه در نطقی بارها تاکید کرده که در سلامت کامل است و به مردم آمریکا قول داده است به زودی وضعیت سلامتی خود را منتشر کند.

هواداران هیلاری کلینتون بیماری نامزد دموکرات ها را در اعتماد به وی بی اهمیت می دانند. تونی ویلیامز، یکی از اهالی نیویورک می گوید: «فکر نمی کنم اگر شما به عفونت ریه مبتلا باشید تفاوتی در اینکه بتوان به شما اعتماد کرد یا نه ایجاد کند. هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا بشود. اگر به فعالیت او نگاه کنیم می فهمیم که هیلاری کلینتون در این کارزار سخت کار می کند و خیلی کم استراحت می کند.»

هیلاری کلینتون که قرار بود روزهای دوشنبه و سه شنبه در کالیفرنیا حاضر شود به علت بیماری این برنامه را لغو کرده اما قرار است همسرش بیل کلینتون در این دو تجمع انتخاباتی شرکت کند. نامزد دموکرات ها تاکید کرده است پس از دو روز استراحت کارزار انتخاباتی خود را از سرخواهد گرفت.

کد خبر 346272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha