مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی آب این بار موجب فرونشست زمین در بخشی از اراضی جنوب بزرگراه آزادگان شد.

نشت آب زیرپای شهر تشنه

اين خبر را روز گذشته رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي اعلام كرد و گفت كه مشكل برداشت بي‌رويه آب در شهر تهران بسيار جدي است. معاون وزير راه و شهرسازي در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر درباره فرونشست‌هاي اخير صورت‌گرفته در شهر تهران گفت: علاوه بر اتفاق رخ داده در خيابان پيامبر، در بزرگراه آزادگان نيز آثار و علائمي از فرونشست مشاهده شده است.

محمدشكرچي‌زاده يادآور شد: در دو سه‌ماه گذشته، گزارش‌هايي از سوي سازمان زمين‌شناسي دراختيار مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي قرارگرفته است كه نشان از ايجاد فرونشست‌هايي در مناطق جنوب غربي تهران به‌ويژه بزرگراه آزادگان دارد كه عامل اصلي اين فرونشست‌ها مربوط به برداشت بي‌رويه و غيرمجاز آب‌هاي زير زميني است. صحبت‌هاي اين مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازي تأييدي بر غيركارشناسي‌بودن برخي اظهارات درباره ارتباط ساخت مترو و فرونشست‌هاي رخ داده در پايتخت است. اين در حالي است كه روزنامه همشهري نيز در گزارش روز يكشنبه‌خود به‌طور كامل به اين موضوع پرداخته بود.

به گفته رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، برداشت غيرمجاز از آب‌هاي زيرزميني در تهران طي سال‌هاي گذشته موجب افزايش فرونشست در اين شهر شده است كه دراين زمينه مي‌توان به فرونشست‌هاي صورت گرفته در بزرگراه آزادگان و همچنين خيابان پيامبرو شهران اشاره كرد. وي اظهاركرد: بحث فرونشست به مسئله‌اي جدي و نگران‌كننده در كل كشور تبديل شده است و براساس اطلاعات ارائه شده ازسوي سازمان زمين شناسي كه مسئوليت اعلام آمار فرونشست‌ها را برعهده دارد، حدود يك سوم از فضاي سرزمين ايران دچار فرونشست شده است. شكرچي‌زاده درباره بررسي‌هاي انجام شده در مورد اتفاق صورت گرفته در خيابان پيامبر تهران بيان كرد: يكي از ارزيابي‌هاي مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي درباره علت اين اتفاق، فرونشست زمين است و احتمال بعدي مربوط به گودبرداري‌هاي صورت گرفته است. همچنين رئيس كميسيون عمران مجلس از مكاتبه كميسيون عمران با شهرداري تهران، سازمان بازرسي كل كشور، سازمان مديريت بحران، وزارت راه و شهرسازي و شوراي اسلامي شهرتهران درخصوص فرونشست‌هاي اخير ازجمله نشست زمين درخيابان پيامبر خبرداد. محمدرضا رضايي كوچي با اشاره به تصويب قوانين لازم براي احداث تونل‌هاي مشترك تاسيساتي ادامه داد: دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط در اين خصوص عملكرد مطلوبي نداشته‌اند و موضوع در دست بررسي است.

کد خبر 346179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha