یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن روز ملی سینما با بیان این که ادعای رسیدن به تمام اهداف ترسیم‌ شده را نداریم، گفت: در حوزه فعالیت‌های هنری قدم‌های بلندی در دو سه سال گذشته برداشته شده است.

جنتی

به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم که شامگاه یک‌شنبه در موزه سینما و با حضور چهره‌های برجسته سینمایی برگزار شد، علی جنتی با بیان این که در حوزه فعالیت‌های هنری ادعایی نداریم که به همه اهداف ترسیم‌ شده رسیده‌ایم، اظهار کرد: اما احساس می‌کنیم قدم‌های بلندی در دو سه سال گذشته برداشته‌ایم؛ همان‌طور که در سطح کلان کشور هم شرایطی را که در آغاز دولت داشتیم و تحریم‌های همه‌جانبه بر ما تحمیل شده بود و جایگاهمان در جهان خدشه‌دار شده بود و رقیبان منطقه‌ای ما آرزو می‌کردند که وضع کشور به جایی برسد که مانند عراق به تبادل نفت در برابر غذا برسیم اما این فشارها از بین رفت و با برداشته‌ شدن تحریم‌ها امروز کشورهای منطقه که دچار مشکلات فراوانی هستند، ایران را به عنوان یک جزیره آرامش می‌بینند و با حیرت و حسادت به ما نگاه می‌کنند.

جنتی ادامه داد: باید قدردان کسانی باشیم که با اهدای خون خود، این امنیت را برای ما فراهم کرده‌اند و امروز موج مهاجرت، بی‌ارزشی پول ملی و تعطیلی‌ها تا اندازه زیادی متوقف شده و نسیم امید وزیدن گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که در عرصه فرهنگ و هنر علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها گام‌های بلندی برداشته شده، اظهار کرد: دیوار بلند بی‌اعتمادی که بین دولت و هنرمندان حاکم بود و سیاست‌های تفرقه‌افکنانه را همگی به خاطر داریم. وقت زیادی صرف شد تا این همدلی اهالی هنر دوباره برقرار شود و امروز احساس می‌کنیم شکافی بین دولت و هنرمندان وجود ندارد و مدیران از خود شما و در کنار شما هستند. در سینما هم اتفاقات خوبی افتاده که دوست و دشمن به آن اعتراف می‌کنند.

جنتی رونق گیشه سینما، آشتی مردم با سینما، شکل‌گیری گروه هنر و تجربه، موج بازسازی و ساخت سالن‌های سینما را از جمله این موفقیت‌ها عنوان کرد و گفت: در شش ماه اول سال، فروش فیلم‌های سینمایی به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده و یقین داریم این موج ادامه پیدا خواهد کرد. بخش خصوصی هم وارد سینما شده و مطمئن باشید مشکلات زیرساختی حل خواهد شد. امروز بیش از ۱۰۰ سالن سینما در حال ساخت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: به تمام کسانی که نگران هستند از جمله امامان جمعه، قضات دادگستری و دادستان‌ها تأکید می‌کنم سینمای ایران با افتخار پرچم مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی را در دست گرفته است. اگر آن‌ها نبودند تمام پرده‌های سینما و خانه‌ها را هالیوود فتح کرده بود و جوانان ما مصرف‌کننده تولیدات آمریکایی بودند. افتخار می‌کنیم در این دولت مردم ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند تا در سینما فیلم‌های ایرانی ببینند. کاری که دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی ما نتوانسته بودند انجام دهند، سینما انجام داد و امروز تیراژ فیلم‌های خارجی حتی در شبکه نمایش خانگی به شدت کاهش پیدا کرده است.

جنتی در ادامه با اشاره به فعالیت شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش تصریح کرد: به هیچ نهاد یا فردی اجازه دخالت در کار این شوراها را نمی‌دهیم و ترکیب جدید این شوراها ۱۰۰ درصد مورد قبول وزارتخانه است و ما از کار آن‌ها حمایت می‌کنیم. البته اگر فیلمی از خط قرمز واقعی و نه خط قرمزهای توهمی عبور کرده باشد، حسابش جدا است.

علی جنتی در پایان نیز از سینماگران قدردانی کرد و گفت: دست شما سینماگران را که در صحنه‌های جهانی باعث افتخار ملت شدید، می‌بوسم و روز ملی سینما را هم به شما تبریک می‌گویم.

کد خبر 346114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha