همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت: سه ماه گذشته تعدادی از ورودی‌های آب به تالاب هورالعظیم به منظور جلوگیری از آلودگی نفتی تالاب مسدود شد.

مسدود شدن برخی ورودی‌های تالاب هورالعظیم به علت جلوگیری از آلودگی نفتی

به گزارش ايرنا، احمد رضا لاهیجان‌زاده روز یکشنبه گفت: حدود سه ماه پیش حجم زیادی از آب به تالاب هورالعظیم رهاسازی شد که به علت بالا آمدن آب احتمال می‌رفت بخشی از تاسیسات نفتی موجود در تالاب به زیر آب رود.

وی ادامه داد: اگر این تاسیسات به زیر آب می‌رفت احتمال ایجاد آلودگی نفتی برای تالاب هورالعظیم وجود داشت بنابر این با نظارت اداره کل محیط زیست استان خوزستان تعداد محدودی از دریچه‌های ورودی آب به تالاب هورالعظیم مسدود شد.

لاهیجان زاده اظهار داشت: با توجه به وسعت حدود 100 هزار هکتاری آبگیری تالاب، بسته شدن این دریچه‌ها حدود چند صد هکتار را تحت تاثیر قرار می‌داد که با این حساب تاثیری بر روی تالاب نداشت.

مدیر کل محیط زیست استان خوزستان گفت: توافق شد بعد از به بهره‌برداری رسیدن تاسیسات نفتی این دریچه‌ها باز شود ضمن این که اکنون نیز بسته بودن آنها تاثیری در تالاب ندارد.

به گفته وی تا چند روز آینده این تاسیسات نفتی با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

  • رهاسازی 200 متر مکعب آب بر ثانیه بر روی تالاب

لاهیجان زاده گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده حدود 170 تا 200 متر مکعب بر ثانیه آب از سد کرخه به سمت تالاب هورالعظیم رهاسازی می‌شود.

وی گفت: با رهاسازی این میزان آب تا عید نوروز بخش عمده‌ای از تالاب هورالعظیم آب‌دار خواهد شد. 

کد خبر 346109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha