دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ایرانسل یک میلیون و 200 هزار سیم‌کارت به مشترکان خود هدیه داده و از این تعداد 730 هزار سیم‌کارت در شبکه اپراتور دوم تلفن همراه فعال شده است.

علیرضا قلمبر دزفولی - مدیر عامل شرکت ایرانسل - در نخستین سالگرد بهره برداری از شبکه تلفن همراه ایرانسل در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این شرکت هم اکنون 4 میلیون و 600 هزار مشترک فعال دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه اپراتور دوم تلفن همراه هم اکنون 230 شهر کشور را زیر پوشش دارد، گفت: تا پایان سال تعداد شهرهای زیر پوشش به 300 شهر افزایش می‌یابد.

دزفولی گفت: در شبکه اپراتور دوم روزانه حدود 18 تا 20 میلیون پیام کوتاه ارسال و 14 میلیون تماس برقرار می‌شود.

وی درباره کیفیت نامناسب مکالمات در شبکه ایرانسل گفت: قطعی‌های شبکه زیر ساخت و فیبر نوری که خارج از حیطه مسئولیت این شرکت است موجب کاهش کیفیت و قطعی مکالمات در شبکه اپراتور دوم تلفن همراه شده است ضمن آنکه کیفیت شبکه ما به نحوی به عملکرد شرکت‌های مخابراتی ارتباط دارد.

دزفولی افزود: شهرداری‌های تهران و اصفهان نیز مانع از توسعه شبکه ایرانسل شده اند که این امر در قطعی مکالمات و درصد موفقیت مکالمات تاثیر نامطلوبی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: ‌این مشکل با همکاری شهرداری‌های این دو شهر بزرگ حل شود. دزفولی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت به همه تعهدات مالی خود به دولت عمل کرده و تاخیری در واریز این تعهدات به حساب دولت نداشته است،‌ گفت: این شرکت برای پرداخت تعهدات مالی براساس قرارداد یک ماه فرصت دارد .

وی اضافه کرد: ایرانسل حدود 21 میلیارد تومان از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات از بابت "اینترکانکشن" طلب دارد و می‌تواند به صورت تهاتری این طلب را وصول کند اما با اینحال این طلب را وصول نکرده و حدود 100 میلیارد تومان به حساب وزارت ارتباطات واریز کرده است.

دزفولی گفت: با اینکه قرارداد اینترکانکشن از یک‌سال پیش آماده شده اما هنوز به امضا نرسیده است.

فردی مولمن - معاون مالی شرکت ایرانسل - نیز در نخستین سالگرد بهره‌برداری از شبکه تلفن همراه اپراتور دوم گفت: سرمایه گذاران بین المللی از نتیجه فعالیت شرکت MTN در ایران شگفت زده شده‌اند. 

وی افزود: عملکرد ایرانسل در افزایش ارزش سهام شرکت MTN تاثیر مثبت داشته است.
وی گفت: مدیران MTN به سرمایه گذاری بلندمدت در ایران بسیار خوشبین هستند و درباره تحریم‌های احتمالی نیز نگرانی ندارند چرا که این تحریم‌ها مشکل زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران ایجاد نمی‌کند.

مولمن خاطرنشان کرد: شرکت MTN در 21 کشور دنیا فعالیت دارد و ایرانسل سومین شریک عمده در گروه MTN از نظر تعداد مشترکان است. 
شرکت MTN آفریقای جنوبی 49 درصد سهام شرکت ایرانسل(اپراتور دوم تلفن همراه کشور) را دراختیار دارد.

کد خبر 34601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز