همشهری آنلاین: اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران با همت موسسه کارگزار روابط عمومی و همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی، در مرکز همایش های بین‌المللی المپیک برگزار شد.

اولین رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط عمومی ایران

به گزارش شارا، در این رخداد، مهدی باقریان طی سخنانی گفت: جایگاه روابط عمومی به سه عامل کلیدی بستگی دارد اول اینکه روابط عمومی در چه سیستمی فعالیت می کند و موضوع دوم نگرش مدیران ارشد سازمان‌ها نسبت به روابط عمومی چگونه است و عامل سوم به مهارت های متخصصان روابط عمومی ارتباط دارد.

رییس انجمن متخصصان روابط عمومی افزود: در ایران روابط عمومی به صنعت تبلیغات روسای سازمان ها و شرکت ها تبدیل شده و این موضوع هنرهشتم را از جایگاه واقعی خود دور ساخته و متاسفانه روابط عمومی به معنای هر آن چیزی است که مدیران اجرایی مایل هستند معنا کنند.

مدیرعامل موسسه کارگزار روابط عمومی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد دیگر کافی نیست فقط سوال شود که چگونه می توانیم سازمان را به مردم معرفی کنیم بی آن که به جایگاه و ارزش روابط عمومی و کارشناسان آن توجه داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، مهدی شیخ با اشاره به بروز و ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطاتی و رسانه ای بویژه فضای مجازی گفت: روابط عمومی ها باید خود را با شرایط امروز وفق داده و از حالت سنتی خارج و از این طریق از انزوا بیرو بیایند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی روابط عمومی ها در برخی سازمانها جایگاه خاصی ندارند و فقط از آنهابه عنوان سخنگو، تبلیغاتی و برگزارکننده مراسم استفاده می شود.

حسین افخمی مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص ارزیابی و شناخت جایگاه و نقش روابط عمومی در مجامع و محیط های بین المللی سخنرانی کرد و بر لزوم حضور روابط عمومی ها در عرصه های بین المللی برای ارایه تصویر و انگاره درست و مناسب از کشور تاکید کرد.

سید شهاب‌الدین سید‌محسنی در اولین همایش رخداد ملی بررسی مسایل و چالش های روابط عمومی بازتعریف این حرفه را موجب رسیدن آن به جایگاه واقعی دانست.

عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی گفت: روابط عمومی علیرغم قدمت 65 ساله، همچنان از لحاظ مفهومی، اهمیت، جایگاه و کارکردهای حرفه ای و تخصصی با آسیب ها و چالش ها و مشکلات جدی مواجه است.

داوود نعمتی انارکی مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در خصوص فرصت‌های ارتباطی گفت: بهره گیری از همه ظرفیت‌های ارتباطی موجود می‌تواند یک سازمان را در یک تعامل مقتدرانه با جامعه قرار دهد. هر سازمان بدلیل ماهیت های وجودی خود ماموریت هایی برای خود تعریف کرده و اگر از این فرصت ها استفاده کنند از کمترین چالش برخوردار خواهند بود.

اسماعیل قدیمی در ادامه در خصوص جایگاه و کارکردهای مدیریت در روابط عمومی گفت: سازمان‌های جدید پیچیده‌ترین سیستم‌ها و موجودیت‌های جهان هستی را تشکیل می‌دهند. اکثر اندیشمندان غربی بخش مدیریت را در توسعه همه جانبه جامعه کلیدی و بنیادی می‌دانند.

سعید رضا عاملی درباره چالش‌های اصلی روابط عمومی در فضای مجازی خاطر نشان کرد: امروز روابط عمومی‌ها در جایگاه واقعی خود نیستند و بیشتر آنها بصورت سنتی و با شیوه های گذشته فعالیت می کنند. روابط عمومی هوشمند است که بصورت اتوماتیک پیام را بصورت یکپارچه از سازمان به مخاطبان مخابره و منتقل کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید از روابط عمومی مرکز به روابط عمومی غیر مرکزی و شبکه‌ای، از روابط عمومی با بهره کم به روابط عمومی با بهره وری متراکم هوشمند، از روابط عمومی محدود به روابط عمومی توسعه ای و پایدار و در نهایت از روابط عمومی سنتی و محلی به سمت روابط عمومی بین المللی و جهانی حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم با حضور مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی و شماری از پیشکسوتان روابط عمومی از حسین افخمی استاد علوم ارتباطات و روابط عمومی، محسن امینی استاد و پیشکسوت روابط عمومی، فرشاد فخیمی مدیر روابط عمومی بانک شهر و علی عیدانی مدیر روابط عمومی بنادر آبادان تجلیل شد.

کد خبر 345905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha