پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: میشل تمر که بدنبال استیضاح دیلما روسف به تازگی بعنوان رئیس جمهوری برزیل برگزیده شده است در مراسم جشن روز استقلال در برزیل مورد اعتراض، هو کردن و استهزای مردم حاضر در مراسم قرار گرفت.

bazilia

مردم با فریادهایی در این اعتراضات خواهان اخراج تمر شدند و او را غاصب لقب دادند.

به گزارش يورنيوز بدنبال این مراسم و در راهپیمایی سالانه در شهرهای مختلف برزیل، بخشی از راهپیمایان که به گفته پلیس شامل ۶۰۰ نفر بودند روز چهارشنبه در ریودوژانیرو در اعتراض به میشل تمر راهپیمایی کردند. راهپیمایان بر فقدان فرصت و نابرابری های اجتماعی در برزیل تاکید کردند و همچنین نسبت به آنچه «کودتا» علیه دیلما روسف و حذف او از قدرت می‌نامیدند دست به اعتراض زدند. معترضان خواهان استعفای تمر و برگزاری انتخابات شدند.

بنا بر گزارشها میشل تمر همچنین در مراسم افتتاح بازیهای پاراالمپیک که چهارشنبه شب در ورزشگاه ماراکانا برگزار شد، شرکت کرد و در این مراسم نیز حاضران به او اعتراض کردند.

از سوی دیگر بازیهای پاراالمپیک در حالی افتتاح شد که غیبت توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک به دلیل شرکت در مراسم تشییع جنازه دوستش در غرب آلمان، باعث تعجب ناظران شد. این برای نخستین بار از سال ۱۹۸۴ است که رئیس کمیته بین المللی المپیک در افتتاحیه بازیهای پارالمپیک شرکت نمی‌کند.

کد خبر 345845

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha