همشهری آنلاین: ژاپن اعلام کرد که برای تامین امنیت بازی‌های المپیک و پارالمپیک سال ۲۰۲۰ باید به اطلاعات و سوابق مربوط به مسافرانی که از اتحادیه اروپا وارد این کشور می‌شوند، دسترسی داشته باشد.

japan olympic

به گزارش ایرنا، مقام‌های این کشور تصریح کرده‌اند اولویت این است که رقابت‌های بزرگ ورزشی جهان در امنیت کامل برگزار شود و باید وضعیت مسافرانی که از اروپا به این کشور می‌آیند مشخص شود.

بر همین اساس قرار است این کشور با دیگر کشورهای اروپایی وارد مذاکره شود تا بتواند به سوابق مسافرانی که با پروازهای اروپایی وارد ژاپن می شوند، دسترسی داشته باشد.

هم اکنون ژاپن قادر به دسترسی اطلاعات بسیاری از خطوط هوایی جهان است اما به دلیل قوانین حفاظت کننده اروپایی نتوانسته است این موارد را از این اتحادیه بدست آورد.

تارنمای ژاپن تودی می‌نویسد که قرار است با تمامی ۲۸ کشور عضو این اتحادیه در این زمینه به توافق برسد تا نام و مشخصات مسافران به ژاپن داده شود و متقابلا توکیو نیز اطلاعات مسافران را در اختیار آن کشورها قرار دهد.

بر این اساس ژاپن می تواند به نام، ملیت، شماره کارت های اعتباری و شماره گذرنامه های این افراد دسترسی پیدا کند و اگر نام آنها در فهرست سیاه باشد اداره مهاجرت ژاپن از ورود آنها به این کشور جلوگیری خواهد کرد.

در زمان حاضر چنین توافقی میان طرفین وجود ندارد و اروپایی ها هم نمی توانند چنین اطلاعاتی از ژاپن کسب کنند اما توکیو این کار را برای تامین امنیت مسابقات بازیهای المپیک 2020 ضروری می داند و بخصوص می خواهد با شرکت های هواپیمایی اروپایی در این باره مذاکراتی داشته باشد.

در حال حاضر کشورهای اروپایی دارای چنین توافقی بین خود هستند و برخی از شرکت های ژاپنی در اروپا هم به این اطلاعات دسترسی دارند اما اجازه انتقال این داده ها وجود ندارد.

کد خبر 345841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha