چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان فرانسوی می‌گویند ایزابل دینور، دریافت‌کننده نخستین پیوند صورت در جهان درگذشته است.

 Dinoire

به گزارش سی‌ان‌ان بیمارستان آمینس که این جراحی راهگشا در نوامبر ۲۰۰۵ در آن انجام شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دینور در ۲۲ آوریل ۲۰۱۶ «پس از یک دوره طولانی بیماری» درگذشت.

علت تأخیر در اعلام خبر مرگ او این بیانیه این چنین توضیح داده شده است: «بر اساس خواست بستگان او، هیچ اعلامیه فوتی در مطبوعات منتشر نشد تا حریم خصوصی مشروع آنان در آن زمان دردناک حفظ شود.»

گرچه بیانیه بیمارستان جزئیاتی درباره علت مرگ دینور ارائه نکرده است، رسانه‌های فرانسوی گزارش کردند که او به علت عوارض ناشی از تازه‌ترین جراحی‌اش درگذشته است.

لو فیگارو، روزنامه معتبر فرانسوی، روز سه‌شنبه گزارش داد که دینور در زمستان گذشته دچار رد پیوند شد و توان استفاده از بخشی از لبش را از دست داد. بر اساس گزارش لو فیگارو درمان‌های سنگین ضد رد پیوندی که او دریافت می‌کرد، در ظهور دو سرطان در او نقش داشته است.

جراحان پس از مجروح شدن صورت دینور به‌وسیله سگش در هنگامی‌که او ۳۸ ساله بود، پیوند صورت را بر روی انجام دادند.

این عمل شگفت‌آور پزشکی در آن زمان بحث‌برانگیز شد و برخی از کارشناسان اخلاقی بودن پیوند صورت پیش از تلاش برای انجام جراحی ترمیمی به پرسش گرفتند.

جراحان فرانسوی، دکتر ژان- میشل دوبرنار و دکتر برنار دواشل دران هنگام تصمیم گرفتند عمل پیوند با بخیه زدن بینی، چانه و دهان به‌دست‌آمده از یک اهداکننده دچار مرگ مغزی انجام دهند و شیوه‌های معمول‌تر جراحی ترمیمی را کنار گذاشتند.

دینور بخش پایینی صورت به‌دست‌آمده از زنی که خودکشی کرده بود، را دریافت کرد.

دینور یک سال پس از انجام این عمل گفت: «ممکن است این صورت شخص دیگری باشد، اما هنگامی‌که به آینه نگاه می‌کنم، خودم را می‌بینم.»

این جراحی راه برای پیوندهای دیگری در شش کشور ازجمله آمریکا گشود که شامل ترکیباتی از بخش‌های صورت بودند.

کد خبر 345805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha