پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشکده اطلاعات در سال ۹۴ بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه تبدیل شد.

دانشکده اطلاعات طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1366 به عنوان یکی از مراکز وابسته به وزارت اطلاعات و با هدف ارائه خدمات به نهادهای امنیتی راه‌اندازي شد.

دانشکده اطلاعات در اسفند ماه سال 94 با پشتوانه 28 سال سابقه فعالیت و تنوع در رشته‌ها، بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه تبدیل شد و عنوان آن به «دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی» تغيير يافت.

رشته‌هایی که در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه می‌شود در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، مهندسی و علوم پایه است و شامل رشته‌‌هایی نظير امنیت بین‌‌الملل، امنیت نرم، امنیت اقتصادی، ضد تروریست، مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت، علوم جرم‌شناسی امنیتی، بیوتروریسم و ... می‌شود.

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در سال تحصيلي 86 - 1385، در 9 رشته در مقطع کارشناسی، 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری نسبت به پذيرش دانشجو اقدام مي‌كند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی، تابع ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است و داوطلبان تحصيل در اين دانشگاه ملزم به شركت در آزمون سراسري هستند. چنانچه داوطلبي در رشته‌های این دانشگاه قبول شد لازم است جهت پذيرش نهايي، مراحل مصاحبه‌ علمی و تخصصی و گزینش را با موفقيت سپري كند.

  • منبع: اطلاعات ارائه شده از سوي رئيس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مصاحبه با ايسنا
کد خبر 345782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha