همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران گفت: درخواست فیلمبرداری و عکاسی برای مراسم ازدواج نزدیک به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و پدیده‌هایی همچون فیلمبرداری از مراسم ختم و تشییع جنازه جایگزین عروسی شده است.

فیلمرداری

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص نحوه رسیدگی این اتحادیه به شکایت‌های واصله گفت: شکایت‌هایی که از واحدهای دارای جواز به این اتحادیه ارسال می شود همه در شورای حل اختلاف مطرح می شود و ما با دعوت از دو طرف سعی می کنیم رضایت مشتری را جذب کنیم. البته بیشترین شکایت‌ها در مورد قیمت عکس‌ها و فیلمبرداری است که ما پس از کارشناسی کار انجام شده، حکم را صادر می کنیم.

باستانی با اشاره به تعداد اعضای این اتحادیه گفت: ما با داشتن 1800 نفر عضو یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌ها هستیم. از سوی دیگر برخی از مسئولیت‌های اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران سراسر کشور نیز بر عهده ما است.

وی افزود: این در حالی است که برخی مراکز عمومی همچون دفاتر پیشخوان دولت که کار عکاسی را انجام می‌دهند زیر مجموعه ما نیستند و با وجود رایزنی‌هایی که با مجلس و وزارت کشور داشتیم هنوز موفق نشدیم که آنها را زیر مجموعه اتحادیه در آوریم.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران ادامه داد: صنف ما به دلیل تنوع کارها و کیفیت‌های مختلف فاقد قیمت مشخص است و فقط در عکسهای پرسنلی که مورد استفاده عموم مردم است قیمت مشخص وجود دارد و در بقیه کارها عموما قیمت‌ها توافقی است.

وی با مقایسه وضعیت کسب و کار این صنف با 3 سال گذشته اظهار داشت:با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و ناهنجاری های اجتماعی که مشخصا در حوزه ما چشم و هم چشمی است سبب شده که میزان درخواست فیلمبرداری و عکاسی برای مراسم ازدواج نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کند و پدیده‌هایی همچون فیلمبرداری از مراسم ختم و تشییع جنازه جایگزین شود. این را نیز باید در نظر بگیریم که سن ازدواج نیز افزایش پیدا کرده و همین عامل سبب شده که مشتریان ما نیز کمتر شود.

کد خبر 345421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha