همشهری آنلاین: میشل تمر رئیس جمهوری جدید برزیل که پس از برکناری دیلما روسف جانشین وی شد ، در مجلس سنا سوگند خورد و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل برایش آرزوی موفقیت کرد.

رئیس جمهوری جدید برزیل سوگند خورد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک ، بان در بیانیه ای گفت : وی اطمینان دارد که تحت رهبری تمر ، برزیل و سازمان ملل به شراکت نزدیک سنتی خود ادامه خواهند داد.

دبیر کل سازمان ملل از روسف به دلیل حمایت وی از این نهاد جهانی در دوران زمامداریش نیز تشکر و قدردانی کرد.

روسف در مقابل اتهامات وارده مبنی بر دستکاری در بودجه ملی نتوانست از خود در مجلس دفاع کند و در نتیجه جای خود را به رقیب سرسخت خود تمر داد.

تمر قرار است به نیویورک سفر کرده و در گردهمایی رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل در بیستم سپتامبر سخنانی ایراد کند.

  • رئیس سابق دیوان عالی برزیل استیضاح علیه روسف را رقت آور خواند

 از سوي ديگر جواکیم باربوسا رئیس سابق دیوان عالی فدرال برزیل روز پنجشنبه گفت که استیضاحی که منجر به برکناری «دیلما روسف» رئیس جمهوری تعلیق شده کشور شد رقت آور است .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، باربوسا در پیامی در صفحه توییتر خود ضمن اشاره به این امر که وی برای تلف نکردن وقت خود نخواست در جلسه استیضاح شرکت کند ادامه داد :رقت آور تر از همه ، نخستین مصاحبه «میشل تمر» رئیس جمهوری جدید برزیل بود ،این مرد قاطعانه فکر می کند که اکنون که رئیس جمهور شده عزت و احترام برزیلی ها را به همراه خواهد داشت اما خود را گول می زند.

وی یادآور شد که کابینه تمر ، از رای مردم برزیل برخوردار نیست و فقط باید دو سال صبر کرد.

رئیس سابق دیوان عالی ادامه داد :میشل تمر فکر می کند که 'کودتای چوب دست قضایی' به وی مشروعیت می بخشد اما چنین نیست.

بنا بر این گزارش، استیضاح علیه روسف روز چهارشنبه در مجلس سنای برزیل ، موفق شد و در راستای آن رئیس جمهوری برزیل به طور نهایی از سمت خود کنار گذاشته شد، با این حال ، روسف موفق شد که از مجازات ممنوعیت فعالیت دولتی به مدت 8 سال رهایی یابد .

در مجموع 81 نماینده مجلس ، 61 نفر به برکناری وی رای مثبت دادند .

کد خبر 345158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha