جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شب کامبیز روشن‌روان، آهنگساز و موزیسین نامدار ایرانی با حضور فریدون شهبازیان و جمعی از اهالی موسیقی برگزار خواهد شد.

به گزارش همشهری‌ آنلاین در این شب که در ساعت ۵ عصر روز یکشنبه ۱۴ شهریور در کانون زبان فارسی برگزار می‌شود، برخی از همنسلان کامبیز روشن روان و نیز برخی از شاگردان و همراهان او در کارهای مختلف درباره او سخن می‌گویند و از توانایی‌ها و ویژگی‌های کاری و رفتاری‌اش در فضای هنری - موسیقایی ایران یاد خواهند کرد. همچنین در پایان این شب کامبیز روشن‌روان نیز با دوستداران و حاضران در سالن سخن خواهد گفت.

 در این شب فریدون شهبازیان، محمد سریر، اسماعیل تهرانی، فاضل جمشیدی، بیژن بیژنی و کارن همایون‌فر درباره آثار موسیقیایی کامبیز روشن‌روان سخنرانی خواهند کرد. همچنین گروه هنرمندان: وحید تاج، همایون رحیمیان، علی جعفری پویان، سهراب برهمندی، کریم قربانی، نگار خارکن و آزاده امیری قطعاتی را از ساخته‌های استاد اجرا خواهند کرد.

اکامبیز روشن‌روان کارنامه درخشانی در حوزه تدریس موسیقی در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور دارد. همچنین متجاوز از بیست و شش مقاله به زبان فارسی و انگلیسی درباره موسیقی ایرانی از او منتشر شده است. علاوه بر این، از روشن‌روان یازده جلد کتاب در حوزه موسیقی و مبانی علمی موسیقی در زمینه‌های گوناگون منتشر شده است که از جمله آنها کتاب هارمونی تحلیلی ایرانی است که اخیرا از سوی انتشارات معین به بازار کتاب عرضه شد.

آثار موسیقیایی او از سمفونی پرواز، تا مینیاتورها برای هفت تنبک و کنسرت فلوت به همراه ارکستر زهی و نیز سمفونی فلک‌الافلاک شهرت خاصی دارد و او برای هنرمندانی همچون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، بیژن بیژنی، محمد اصفهانی و... آثاری را ساخته است که با صدای آنها پخش شده است. بیش از یکصد موسیقی فیلم از کامبیز روشن‌روان در دست است که می‌توان موسیقی فیلم مسافر اثر عباس کیارستمی، موسیقی فیلم ملکوت اثر خسرو هریتاش، موسیقی فیلم مرثیه اثر امیر نادری، سریال امیرکبیر کار سعید نیکپور، گل‌های داوودی اثر رسول صدرعاملی، سریال ابن سینا، سریال وزیرمختار و بچه‌های طلاق از تهمینه میلانی و رویای خیس از پوران درخشنده و... را نام برد.

از مجموعه آثار استاد کامبیز روشن‌روان تاکنون بیش از بیست اجرا به صورت سی‌دی منتشر شده است. همچنین سخنرانی‌هایی در مجامع علمی جهانی درباره موسیقی ارائه کرده است که آخرینش در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور و شورای جهانی موسیقی در شهر سئول کره جنوبی است. 

او همچنین از بنیانگذاران خانه موسیقی و سالیانی ریاست هیات مدیره و مدیرعاملی این نهاد موسیقایی را عهده دار بود.

شب کامبیز روشن‌روان به همت علی دهباشی و مجله بخارا برگزار مي‌شود

کد خبر 345131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha