همشهری آنلاین: پذیرش مسوولیت در حفظ منافع سازمان و مخاطبان آن بطور همزمان یکی از ویژگی‌های بارز روابط‌عمومی حرفه‌ای می‌باشد.

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی با بیان این مطلب افزود؛ روابط‌عمومی حرفه‌ای می‌بایستی با شناخت و درک صحیح از شرایط موجود، در کنار بسط اخلاق حرفه‌ای در سازمان، ضمن کاهش تنش‌های درون سازمانی و تبعات منفی آن، به مدیران و سایر کارکنان در دستیابی به موفقیت یاری رساند و به این نکته توجه داشته باشد که تنها به رضایتمندی سازمان نیاندیشد و در راستای حفظ منافع عمومی نیز حرکت نماید.

کاظمی دینان گفت: حضور موثر و رصد کامل شبکه‌های اجتماعی به دلیل ارتباط تنگاتنگ مخاطبان و مدیران و درسترسی آسان به نظرات مردم از وظایفی است که یک روابط‌عمومی می‌بایستی انجام دهد، اما نقطه تمایز روابط‌عمومی حرفه‌ای با سایرین علاوه بر انجام فعالیت‌های ذکر شده حفظ اخلاق حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش رسانه‌های اجتماعی و افزایش تعداد موارد و ابعاد اخلاقی در آنها و نیز شکل‌گیری هرگونه هویتی که ممکن است غیر واقعی بوده و یا اصلاً وجود خارجی نداشته باشند، شفافیت در رسانه‌های اجتماعی به یک مسئله مهم و عمده در حرفه روابط‌عمومی تبدیل شده است. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار قرار دهند. اما در عین حال می‌توانند به مرزهای رفتارهای اخلاقی آسیب رسانده و آن‌ها را محو کنند. بنابراین، مباحث اخلاقی به واسطه رسانه‌های اجتماعی گسترده‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند. این موضوع که شما باید مسؤولانه رفتار کنید، دروغ نگویید، انتظارات به جایی را مطرح کنید می‌تواند جز رفتارهای روابط‌عمومی حرفه‌ای باشد.

رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی در پایان گفت: موارد مطرح شده در کنار ده‌ها دلیل و برهان دیگر، مبحث حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد و نیاز به استقرار آن در تمامی دستگاه‌های اجرایی را اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

لازم به ذکر است چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی 13 شهریورماه سالجاری با محورهای حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌‌عمومی؛ اصول و مبانی، تکنیک‌های ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکار عمومی، مدیریت هویت برند، تشریفات نوین به همراه پنل تخصصی برنامه‌ریزی شناور در روابط‌‌عمومی (چالش تغییرات مدام مدیران روابط‌عمومی) برگزار می‌شود.

علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

کد خبر 344788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha