شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اعضای پارلمان تونس روز جمعه پنچم شهریور در نشستی عمومی با اکثریت آراء به دولت وحدت ملی به ریاست یوسف الشاهد رای اعتماد دادند.

 دولت وحدت ملی تونس که یوسف الشاهد، نخست‌وزیر مکلف این کشور ریاست آن را برعهده دارد جوان‌ترین کابینه این کشور است و زنان در آن سهم چشمگیری را در وزراتخانه‌ها و پست‌های دیگر دولتی در اختیار دارند.

بنا به گزارش منابع محلی از 217 نماینده پارلمان تونس 194 تن در نشست روز جمعه پنجم شهريور حضور داشتند که از این تعداد 167 تن به دولت وحدت ملی رای مثبت دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز،در مقابل، 22 تن رای مخالف و پنج نماینده دیگر نیز از رای دادن امتناع کردند.

براساس قانون اساسی تونس هر دولت باید بتواند رای اکثریت مطلق یعنی 109 نماینده را برای گرفتن رای اعتماد از پارلمان کسب کند.

یوسف الشاهد که پس از برکناری حبیب الصید، نخست‌وزیر سابق تونس برای تشکیل دولت مکلف شد از حزب "ندای تونس" است که در سال 2012 به ریاست باجی قائد السبسی تشکیل شد.

الشاهد به تازگی ساختار دولت وحدت ملی را اعلام کرد که متشکل از 26 وزیر از جمله هشت وزیر زن و 14 وزیر مشاور دولت است که از این تعداد نیز دو تن زن هستند. علاوه بر این در دولت جدید هفت وزیر کابینه سابق از جمله وزرای دفاع، کشور، خارجه، گردشگری، حمل و نقل، آموزش و وزیر امور تدارکات حفظ شدند.

همچنین در دولت جدید تونس وزرای مستقل و وزرایی از شش حزب حضور دارند که حزب ندای تونس و جنبش اسلامی النهضه بیشترین سهم زرا از کرسی‌های پارلمان به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 344480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha