همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه‌ها موظف به پوشش بیمه همکار خبری خود هستند.

حسین انتظامی

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر الگوی مصرف رسانه‌ای در کشور تغییر کرده است، گفت: زمانی رسانه‌های جمعی یکه تاز بودند با این وجود در حال حاضر رسانه‌های مدرن رفتار مصرف کنندگان رسانه را تغییر داده‌اند.

وی با بیان اینکه بمنظور ساماندهی وضعیت نشریات مکتوب سیاست‌های جدیدی در دستور کار است، افزود: در همین راستا روزنامه‌های سراسری که ویژه‌نامه استانی داشتند و آن را ه بصورت مجزا توزیع می‌کردند از این امر منع شده‌اند و صرفا توزیع همراه روزنامه برای آنها امکان‌پذیر است.

انتظامی با بیان اینکه کانون‌های تبلیغاتی از انتشار آگهی نامه در کمتر از ۱۰ روز منع شده‌اند، اظهار کرد: کانون‌ها می‌توانند برای آگهی‌نامه با نشریات قرارداد همکاری داشته باشند و آگهی‌های خود را همراه با نشریات توزیع کنند.هیچ دستگاه دولتی مطلقا اجازه ندارد به نشریات آگهی بدهد و اگر دستگاهی اقدام به انتشار آگهی بصورت مستقیم کند، به مراجع نظارتی و دیوان محاسبات معرفی خواهد شد.در این زمینه انتظار می‌رود خبرنگاران در صورت مشاهده تخلف از قانون مراتب را به معاونت مطبوعاتی اطلاع‌رسانی کنند.

انتظامی با بیان اینکه از جمله عوامل ماندگار کردن خبرنگار در یک رسانه، پوشش بیمه وی است، گفت: مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه‌ها موظف به پوشش بیمه همکار خبری خود هستند و این اقدام قانونی باید در رسانه‌ها پیاده شود و این طور نیست که بر اساس سلایق شخصی از اجرای آن خودداری شود. اگر خبرنگاری بصورت تمام وقت با رسانه‌ای فعالیت دارد و از شروع فعالیت کاری‌اش چهار ماه سپری شده است، اگر پوشش بیمه‌ای نداشته باشد یارانه نشریه مربوطه قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: سایت «سمان» دارای ایراداتی بود ولی در سایت جدید، خبرنگاری که بتواند از ۲۵۰ امتیاز تنها ۲۵ امتیاز کسب کند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که این امتیاز بر اساس آثار، کتب تالیفی و جوایز از جشنواره‌های سراسری مطبوعات به وی تعلق می‌گیرد .

انتظامی تاکید کرد: خانه‌های مطبوعات استان‌ها می‌توانند کد کارگاهی دریافت کرده و اقدام به بیمه تعدادی از فعالان رسانه‌ها کنند.

وی ی با بیان اینکه خبرگزاری‌ها در پوشش بیمه‌ای شعب استانی خود دچار مشکل هستند، افزود: اغلب خبرگزاری‌ها ادعا می‌کنند که ارتباط پیمانکاری دارند و تعهدی نسبت به خبرنگاران ندارند. آن دسته‌ از خبرگزاری‌ها که نسبت به خبرنگاران خود احساس تعهد می‌کنند به مراتب بیشتر از سایر گروه ها مورد حمایت خواهند بود.

کد خبر 344364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha