یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵
۰ نفر

آلاله نیرومند: اگر از آن‌هایی هستید که همیشه فراموش می‌کنند به گل‌هایشان آب بدهند و گیاهانشان از دستشان در عذابند، کاکتوس‌های سنگی پیشنهاد مناسبی است!

دوچرخه شماره ۸۴۲

حتي در اين هواي گرم تابستان هم به آب نيازي ندارند و به‌هرحال داشتن چند كاكتوس سرحال و قبراق در كنار پنجره خيلي مي‌چسبد! مخصوصاً ‌كه نيازي به مراقبت و نگه‌داري هم ندارند و  هميشه شاد و خندان و پرگل مي‌مانند.

 

دوچرخه شماره ۸۴۲

1. داخل گلدان را تا نيمه با كمي كاغذ يا روزنامه‌ي باطله‌ي مچاله‌شده پر كنيد و بعد تا لبه‌ي گلدان روي آن خاك بريزيد.

 

دوچرخه شماره ۸۴۲

2. چند سنگ خوش‌تراش پيدا كنيد. آن‌ها را بشوييد و بعد با رنگ آكريليك يا گواش آن‌ها را رنگ كنيد. هرچه‌قدر سنگ‌هايتان نامتقارن و چندوجهي باشند، كاكتوس طبيعي‌تري خواهيد داشت.

 

دوچرخه شماره ۸۴۲

3. وقتي رنگ كاكتوستان خشك شد، با قلم‌موي باريك و رنگ سفيد، خارهاي كاكتوس را بكشيد.

 

دوچرخه شماره ۸۴۲

4. كاكتوس‌ها معمولاً خيلي سخت گل مي‌دهند و براي گل‌دادن به شرايط ويژه‌اي احتياج دارند. اما كاكتوس سنگي هروقت كه شما بخواهيد گل مي‌دهد! فقط كافي است سنگ مناسبي پيدا كنيد و با چسب همه‌كاره روي كاكتوستان بچسبانيد تا كاكتوس گلدار داشته باشيد.

 

دوچرخه شماره ۸۴۲

5. در پايان براي تزيين گلدان مي‌توانيد كمي سنگ‌ريزه‌‌ي ساده يا رنگي و يا خاك باغچه روي خاك گلدان بريزيد تا طبيعي‌تر به‌نظر برسد. با همين روش مي‌توانيد گلدان‌هاي متنوعي درست كنيد و كنار هم بچينيد.

هرچه تعداد و تنوع گلدان‌هايتان بيش‌تر باشد، جالب‌تر به نظر مي‌رسند. هرچند كه طبيعي نيستند، اما حداقل از كم‌آبي عذاب نمي‌كشند و البته تيغ هم ندارند!

اگر دوست داشتيد مي‌توانيد صفحه‌ي «دوچرخه» را در اينستاگرام (به نشاني زير) هم روي عكس كاردستي‌هايتان تگ كنيد تا ما كاكتوس‌هايتان را ببينيم:

docharkheh_weekly 

 

دوچرخه شماره ۸۴۲

عكس‌ها: محمود اعتمادي

کد خبر 344257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha