یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

تازه‌ترین گزارش‌ها از هزینه‌های تبلیغاتی ۲ نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون ۳۸ میلیون دلار یعنی، دو برابر رقیب جمهوریخواهش، دونالد ترامپ با ۱۸ میلیون دلار، خرج تبلیغات کرده‌است.

انتخابات آمریکا

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه دويچه‌وله، فقط شركت‌هاي آمريكايي و اتحاديه‌هاي داخلي اين كشور در انتخابات آمريكا سرمايه‌گذاري نمي‌كنند بلكه حتي شركت‌هاي اروپايي هم در اين زمينه فعال هستند. پيش از اين برخي رسانه‌هاي عربي از هزينه سعودي‌ها براي ستاد انتخاباتي هيلاري كلينتون خبر داده‌بودند. خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارش ديروز خود نوشته‌است، ترامپ در‌ ماه گذشته هزينه انتخاباتي‌اش را دوبرابر كرده‌است. اين در حالي است كه در ماه‌هاي گذشته ترامپ چندان خرج تبليغات و آگهي‌هاي تبليغاتي رسانه‌ها و تلويزيون‌ها نمي‌كرد. سخنان عجيب و تند او هر روز در صدر اخبار رسانه‌هاي آمريكايي و جهان بود و همين خود تبليغ كامل و همه‌جانبه‌اي براي اين نامزد جنجالي حزب جمهوريخواه به‌حساب مي‌آمد.

در همين حال روزنامه لس‌آنجلس تايمز ديروز از نتايج نظرسنجي‌اي خبر داده كه نشان مي‌دهد ترامپ حدود نيم درصد از كلينتون جلو افتاده‌است. اين براي نخستين‌بار در يك‌ماه گذشته است كه ترامپ در يك نظرسنجي از كلينتون جلو مي‌افتد. در اكثر نظرسنجي‌هاي هفته‌هاي گذشته فاصله كلينتون و ترامپ به حدود 10درصد رسيده‌بود. ترامپ در روزهاي اخير با تغيير اعضاي اصلي ستاد انتخاباتي‌اش و 2سخنراني متفاوت، تلاش كرد كه آراي بيشتري را جلب كند.

او كه به‌نظر مي‌رسد خطر شكست انتخاباتي را جدي احساس كرده، در يكي از اين سخنراني‌ها گفت كه متأسف است اگر برخي سخنانش باعث آزرده‌شدن عده‌اي از رأي‌دهندگان آمريكايي شده. در سخنراني ديگر مشخصا خطاب به سياهپوستان گفت كه اگر به او رأي دهند، اوضاع اقتصادي‌شان بهبود مي‌يابد. اما حتي اين سخنراني براي دلجويي از سياهپوستان هم با كلمات جنجالي بيان شد. او خطاب به سياهپوستان گفت: شما كه ديگر چيزي براي از دست دادن نداريد، پس به من رأي بدهيد تا وضعتان را خوب كنم.

در همين حال نشريه پولتيكو ديروز در تحليلي نوشت: رهبران حزب جمهوريخواه از پيروزي ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري نااميد شده‌اند و برنامه‌ها و سرمايه خود را به انتخابات كنگره اختصاص داده‌اند. اكثريت كنگره (مجلس نمايندگان و سنا) اكنون در اختيار جمهوريخواهان است و اين حزب تلاش مي‌كند اين اكثريت را در انتخابات پاييز حفظ كند.

کد خبر 343919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha