شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: امیدوارم امروز ما را شکست دهید؛ این کنایه معنادار را سرپرست صباباتری چندان جدی نگرفت. بنابراین به صرافت افتاد که در واکنش به جنگ روانی فرهاد کاظمی با لبخند از او فاصله بگیرد.وقتی بازی تمام شدکاظمی بود که لبخند می‌زد.

یک هفته پس از اولین شکست سپاهان در لیگ هفتم نوبت به تیم ضیایی رسید که باخت را آن هم در خانه تجربه کند. هرچند این شکست گویا به مذاق سرمربی صباباتری تلخ‌تر هم آمده باشد.

چه عصر پنجشنبه او فرهاد کاظمی را برابر خود می‌دید. سرمربی فصل گذشته صباباتری طبق معمول قبل از شروع بازی با چند جمله معنادار استارت زد. چراکه فرهاد قصد داشت قبل از زدن سوت آغاز، بازی را به سود خود به پایان ببرد.

سرمربی مس کرمان برای این کار دلایل زیادی داشت که کسب 3 امتیاز بازی انگار در اولویت‌های دسته چندمی او جای می‌گرفت. برخلاف فرهاد اما این سرمربی صباباتری بود که استرس خاصی با خود به روی نیمکت آورده بود. نگرانی از باختن به سرمربی فصل گذشته صباباتری، به محمدحسین ضیایی اجازه لبخندزدن نمی‌داد.

 باز هم مولایی

 از قرار معلوم بهترین بازیکن مس کرمان به خوبی حساسیت این دیدار را درک کرده بود که پیش از شروع بازی خطاب به فرهاد کاظمی گفت: به اندازه 10 نفر تلاش می‌کنم تا این بازی را ببریم.

مهاجم همه‌کاره مس کرمان که فرهاد کاظمی لقب مسی را به او داده است، برابر صباباتری نمایش بی‌نظیری از خود ارائه داد تا بالاخره توانست به وعده‌ای که پیش از بازی داده بود، عمل کند.

 علی مولایی در دقیقه 62 کار را یکسره کرد و پاس عرضی روح‌الله رضایی را با یک ضربه ساده از زیردستان دروازه‌بان صباباتری عبور داد. وی در گفت‌وگویی تأکید می‌کند: می‌دانستم که این بازی برای آقافرهاد چقدر اهمیت دارد.

در تمام دقایقی که بازی می‌کردم مدام به خودم می‌گفتم باید امروز برای او گل بزنی. اگرچه تیم ضیایی پس از دریافت گل فشار زیادی را روی دروازه مس کرمان وارد کرد اما حاصل این فشارها تنها به چند موقعیت ختم شد که مهاجمان صباباتری آنها را به هدر دادند. موضوعی که محمدحسین ضیایی درباره آن گفته: توپ‌های زیادی را خراب کردند. واقعاً باعث تعجب است، باید در موردشان تجدیدنظر کنم.

هدر رفتن پنالتی

 در صحنه‌ای از بازی محمدحسین ضیایی انگار تمایلی نداشت توپ را در اختیار مهاجم برزیلی مس کرمان قرار دهد که این مسئله مورد اعتراض شدید زالدون قرار گرفت. در دقایق پایانی بازی همین بازیکن بود که نتوانست ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند.

ضربه‌ای که اگر به گل تبدیل می‌شد حساب دوئل فرهاد کاظمی با محمدحسین ضیایی با 2 گل به سود مس کرمان تسویه می‌شد. سرمربی صباباتری در مصاحبه بعد از بازی درخصوص صحنه‌ای که مورد اعتراض زالدون قرار گرفت، تأکید می‌کند: اگر صبر می‌کرد توپ را به او می‌دادم. فکر می‌کنم برای شروع بازی بیش از حد عجله داشت.

 ضیایی ادامه می‌دهد: حرکت من عمدی نبود. توپ زیر پایم گیر کرد. اما فرهاد کاظمی تمایلی به اظهارنظر درخصوص مسائل حاشیه‌ای ندارد. او در گفت‌وگو با همشهری تصریح می‌کند: بازی را بردیم و از این بابت بسیار خوشحالم. همین.

 وی می‌افزاید: این برد خارج از خانه برای ما خیلی اهمیت داشت. مس کرمان نتایج خوبی کسب نکرده بود اما بحران هم نداشت. کاظمی در توضیح بیشتر این مسئله می‌گوید: بعضی از تماشاگرنماهای کرمانی که از اواخر نیمه اول هر بازی قصد دارند با شعارهایی روحیه تیمم را تخریب کنند، سعی دارند شرایط مس را بحرانی جلوه دهند واگرنه ما هیچ مشکلی نداریم و از این هفته بهتر هم خواهیم شد.

در همین حال روز گذشته یکی از نزدیکان فرهاد کاظمی گفت: سرمربی مس کرمان در محفلی کاملاً ‌خصوصی خطاب به دوستانش تأکید کرده: هیچ چیز بی‌حساب و کتاب نیست. قسمت این بود که بازی ما مقابل سایپا به تعویق بیفتد تا در نهمین بازی، من مقابل صباباتری قرار بگیرم.دقیقاً هفته‌ای که سال‌پیش در آن اخراج شدم.

وی گویا هنوز بابت رفتار مسئولان صباباتری در فصل گذشته دلخور است، هرچند این نارضایتی را هرگز در رسانه‌ها مطرح نکرده است. فرهاد کاظمی که گفته می‌شود حتی کمتر از نصف قراردادش با صباباتری را هنوز دریافت نکرده عصر روز پنجشنبه بخشی از حساب‌های شخصی‌اش را درون زمین تسویه کرد.

 تیم 11امتیازی او حالا شرایط خود را در جدول لیگ‌برتر بهبود بخشیده است. این در حالی است که صباباتری همچنان با 17 امتیاز در پایان هفته دهم در جایگاه دومی قرار دارد. موضوعی که حتی در صورت ادامه نیافتن آن ممکن است به حذف محمدحسین ضیایی نیز منجر شود.

بنابراین برای خارج شدن از چنین بحرانی سرمربی صباباتری باید راه‌های دیگری جز سکوت رسانه‌ای پیشه کند.وی درباره باخت تیمش تأکید می‌کند: «بدشانسی آوردیم. باخت همیشه وجود دارد، اما باید خیلی زود عواملش را پیدا کنیم.»

فرهاد کاظمی در صباشهر برنده بود. این جمله معروف را در توضیح شخصیت مربیگری‌اش بارها مطرح کرده‌اند که هر دیداری را بخواهد، می‌برد.

کد خبر 34390

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز