همشهری آنلاین: فرماندار شهرستان تهران گفت: بیش از ۱۲ باند ساماندهی تکدی گری در مناطق مختلاف پایتخت شناسایی و برای اقدام و پیگیری قانونی به نیروی انتظامی معرفی شدند.

تکدی‌گری

به گزارش ایرنا، عیسی فرهادی در حاشیه ششمین نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهر تهران در سامانسرای لویزان به خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری برای اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ارتقای کارایی و بهبود روش‌های مبارزه با تکدی گری و جمع آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد ستاد ساماندهی متکدیان هر شهرستانی به ریاست فرماندار تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح شناسایی و جمع آوری متکدیان تهران از 10 مردادماه آغاز شده اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده از آغاز اجرای این طرح تاکنون یک هزار و 508 متکدی در مناطق مختلف شهر تهران جمع آوری شده‌اند.

فرماندار شهرستان تهران افزود: یک هزار و 266 متکدی از این تعداد توسط عوامل شهرداری و 242 نفر نیز که کودک بودند، توسط بهزیستی شهرستان تهران شناسایی و جمع آوری شدند.

فرهادی با اشاره به عملکرد موثر و مطلوب سه محور اصلی ستاد ساماندهی متکدیان شهر تهران شامل شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی تصریح کرد: دیگر دستگاه‌های اجرایی شامل استانداری، فرمانداری، کمیته امداد، بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی نیز در اجرای این طرح نقش موثر و قابل توجهی داشته‌اند.

رئیس ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان تهران گفت: شهرداری تهران در این مدت با اجرای 200 تئاتر در مناطق مختلف پایتخت، گام موثری در زمینه فرهنگسازی برای مقابله جدی با پدیده متکدی‌گری حرفه‌ای به عنوان یک آسیب اجتماعی برداشته است.

فرهادی با بیان اینکه ریشه کن کردن معضل تکدی‌گری مستلزم همکاری جدی مردم است افزود: با توجه به عملکرد مجرمانه باندهای حرفه‌ای تکدی‌گری، متولیان اصلی این باندها به دلیل سوء استفاده از افراد برای تکدی‌گری طبق قانون به سه ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

ششمین نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان تهران شنه 30 مرداد، با حضور دستگاه‌های مسئول در مجموعه سامانسرا که زیر نظر سازمان خدمات اجتماعی شهرداری پایتخت اداره می‌شود، برگزار شد.

طرح جمع آوری متکدیان شهر تهران از اوائل ماه جاری با همکاری شهرداری، سازمان بهزیستی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و پلیس تهران بزرگ آغاز شده است.

کد خبر 343766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha