همشهری آنلاین: مجری و بازیگر تلویزیون گفت: در شرایط فعلی اسپانسرها مجری برنامه را انتخاب می‌کنند و به دنبال بازیگران و خوانندگان هستند.

حسین رفیعی

حسین رفیعی در گفتگو با یلنا، با اشاره به کمرنگ شدن حضورش در برنامه‌های تلویزیونی، با بیان اینکه دولت نمی‌تواند از پس هزینه‌های صداوسیما بربیاید، گفت: صداوسیما مجبور است غیرانتفاعی کار کند و اسپانسر بگیرد؛ اسپانسر هم حق دارد مجری برنامه‌ای که دارد پولش را می‌دهد را خودش تعیین کند.

مجری و بازیگر تلویزیون گفت: صداوسیما در سال‌های اخیر به ویژه پنج، شش سال گذشته به‌سوی غیرانتفاعی شدن رفته است یعنی همان بلایی که سر آموزش و پرورش آمد و الان خیلی از مدارس غیرانتفاعی هستند.

رفیعی ادامه داد: طبیعی است که مدیران تلویزیونی نمی‌توانند از من نوعی به عنوان مجری حمایت کنند. چون اسپانسرها اغلب به دنبال استفاده از خوانندگان، بازیگران و درواقع سلبریتی‌ها و سوپراستارها برای مجری‌گری برنامه‌هایشان هستند.

او با تاکید بر اینکه آن معیارهای سازمانی صداوسیما که مجری باید باتجربه و کاریزما باشد یا مثلا علمش به‌روز باشد دیگر چندان وجود ندارد، گفت: همین می‌شود که به فردی به عنوان مجری پخش زنده می‌دهند اما چون تجربه ندارد، روی آنتن زنده تلویزیون حرفی می‌زند و رفتاری می‌کند که خارج از عرف و زننده است؛ بنابراین مخاطبان همه او را مورد هجمه و انتقاد و توهین قرار می‌دهند و اینطور می‌شود که یک جوان جویای نام نابود می‌شود.

این مجری تلویزیونی با بیان اینکه شرایط تلویزیون دیگر مانند 10- 15 سال پیش نیست، یادآور شد: زمانی که برنامه پرطرفداری مانند «نیم‌رخ» سال 77 ساخته شد چیزی به نام اینترنت گسترده و شبکه‌های اجتماعی نبود؛ مخاطب امروزی عملا هیچ وقتی برای تلویزیون ندارد چون تلویزیون در دستش است. سینما و رسانه تصویری هم همین است؛ الان آنها هم اوضاع بازارشان سکه نیست.

حسین رفیعی ادامه داد: سازمان صداوسیما هم می‌گوید هزینه می‌کنم و برنامه تولید می‌کنم، می‌خواهم مخاطب را بنشانم پای تلویزیون. الان به لحاظ مباحث اقتصادی همه ارگان‌ها درگیر شده‌اند و صداوسیما هم از این قاعده مستثنا نیست.

این مجری تلویزیونی در پاسخ به اینکه چرا حضورش در تلویزیون کمرنگ شده است، به شوخی و طنز گفت: دوستی از من پرسید چرا دیگر در تلویزیون نیستی؟ گفتم مگر تو تلویزیون هم می‌بینی؟ این دوستمان گفت اصلا در خانه‌اش تلویزیون ندارد.

رفیعی ادامه داد: الان حدود 20 شبکه تلویزیونی داریم درحالی که 15 سال پیش فقط شبکه‌های یک و دو و سه بود؛ من آن موقع برنامه اجرا می‌کردم و طبیعی بود که هر کدام از این کانال‌ها را که بزنید بالاخره من را یک‌بار ببینید. الان جسته گریخته در تلویزیون هستم ولی مانند سابق، برنامه‌های روتین ندارم چون اصلا برنامه‌ای نیست که بخواهم مجری‌اش باشم.

او با بیان اینکه شبکه‌ها و به تبع آن تعداد افرادی که در سازمان صداوسیما کار می‌کنند نسبت به گذشته زیاد شده است، گفت: تلویزیون امروز از لحاظ مالی از پس خیلی از برنامه‌ها برنمی‌آید و طبیعی است که وقتی برنامه‌ای بازدهی درستی نداشته باشد برای سازمان مقرون به صرفه نیست.

 

کد خبر 343554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha