معاون شهردار تهران درباره وضعیت ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی هسته‌ای ولایت اظهار کرد: فاز یک طراحی این بیمارستان در مراحل پایانی قرار دارد.

مازيار حسيني كه هم‌اكنون مديريت اين پروژه را بر عهده دارد، اظهار كرد: اين نخستين‌بار است كه بيمارستاني در كشور و منطقه با اين تخصص احداث مي‌شود، از اين‌رو مطالعات لازم و كافي براي اجراي اين پروژه ضروري است. به گفته معاون شهردار تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در كنار سازمان انرژي اتمي در مراحل طراحي بيمارستان فوق‌تخصصي هسته‌اي ولايت با شهرداري تهران همكاري مي‌كنند.

وي افزود: نقش شهرداري تهران در اين پروژه تأمين زمين و عوارض است و درباره اجرا نيز دستگاه‌ها با نظر واحد اجرا را به شهرداري تهران واگذار كرده‌اند كه بدين‌ترتيب مجري طرح، شهرداري تهران است. معاون شهردار تهران اعلام كرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از نظر تخصصي به‌عنوان بهره‌بردار، تأمين و تربيت نيروي انساني را بر عهده دارد و برگزار‌كننده دوره‌هاي خاص براي پزشكان است و سازمان انرژي اتمي نيز تأمين‌كننده منابع براي احداث پروژه و دانش هسته‌اي در زمينه تحقيق و توسعه است و نيز مشاوره براي خريد تجهيزات پزشكي لازم را بر عهده دارد.

حسيني تصريح كرد: در حال حاضر فضايي به وسعت 300هكتار بافت گياهي و باغ براي اين مجموعه طراحي شده است كه در نوع خود قابل توجه و به‌طور حتم با اتمام مراحل طراحي و مصوب شدن طرح‌ها، فضايي فراهم مي‌شود كه‌ براي بيماران تحت درمان و پرسنل اين مركز درماني بسيار مؤثر خواهد بود.

کد خبر 343331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha