همشهری آنلاین: معاون سلامت و تربیت‌بدنی وزیر آموزش‌وپرورش از ابلاغ ۵ میلیارد تومان برای تجهیز مکان‌های ورزشی و سلامت استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در نشستی خبری اظهار کرد: حوزه سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش با برنامه‌ریزی و انسجام آمادگی دارد سال جدید تحصیلی را باکیفیت بیشتر و بهتر شروع کند چون ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام گرفته است.

وی بابیان اینکه در حوزه سلامت، تربیت‌بدنی و پیشگیری تذکرات و دستورالعمل‌های لازم به همه استان‌ها ابلاغ‌شده و برنامه‌های سال جدید تحصیلی پررنگ‌تر از سنوات گذشته انجام می‌شود، افزود: فعالیت این معاونت در سال جدید با 13 میلیون دانش‌آموز در 110 هزار مدرسه آغاز خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه 110 مدرسه یک‌نفره و حدود 5 هزار مدرسه زیر 5 نفر در سطح کشور داریم و هر جا یک دانش‌آموز باشد یک معلم هم برای تربیت و آموزش اختصاص داده‌ایم، خاطرنشان کرد: امکان ایجاد کلاس درس حتی برای یک دانش‌آموز از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش ادامه داد: 33 هزار دبیر تربیت‌بدنی، 5800 مراقب سلامت در 3000 مکان ورزشی امور سلامت و تربیت‌بدنی دانش آموزان را بر عهده‌دارند و بعد از دهه محرم امسال المپیادهای درون مدرسه‌ای سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه 5 میلیارد تومان برای تجهیز مکان‌های ورزشی و سلامت به استان‌ها ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: علاوه بر این 3 میلیارد تومان هم سازمان نوسازی مدارس برای بسته‌های ورزشی دانش آموزان این حوزه هزینه می‌کند.

حمیدی گفت: تمام مقاطع تحصیلی درس تربیت‌بدنی دارند و تمام بودجه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای ابلاغ می‌شود و هم‌اکنون 8 هزار کانون درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان فعال است.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش بابیان اینکه هزینه برای دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری است، افزود: بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی از آموزش‌وپرورش درخواست استعدادیابی وزرشی در بین دانش آموزان دارند و این دستگاه هم با آغوش باز از این درخواست استقبال می‌کند و مسئولان فدراسیون‌ها در مسابقات درون مدرسه‌ای برای استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی شخصاً حضور پیدا می‌کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه در آموزش‌وپرورش به‌صورت جدی به حوزه سلامت و تربیت‌بدنی توجه می‌شود، گفت: بهداشت دهان و دندان، غربالگری بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی و ساماندهی آب‌خوریهای مدارس از سرویس‌های بهداشتی از مواردی است که در این زمینه اهمیت زیادی دارند.

حمیدی اجرای طرح دادرس با همکاری هلال‌احمر، آموزش حفاظت از محیط‌زیست، سبک زندگی و مدیریت خانواده، طرح رشد مدار و ایجاد نمایشگاه‌ها در مدارس از دیگر برنامه‌های حوزه سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: در زمینهٔ مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر و دخانیات با 9 وزارتخانه همکاری داریم.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه توانمندسازی راهکار اصلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی است، تصریح کرد: هر چه برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از سنین پایین صورت بگیرد تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه محوریت برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت،‌ تحقق سیاست مدرسه محوری است، افزود: در این برنامه تلاش شده است که نمود طرح‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی در داخل مدارس مشخص و اثربخش باشد.

حمیدی بابیان اینکه همه برنامه‌های ورزشی باید در مکان‌های ورزشی مدارس اجرایی و دانش آموزان از شرکت در آن لذت ببرند، گفت: در قالب مدرسه محوری، فراگیری و سیاست محوری، ‌تلاش شده است طرح‌ها استخراج و ابلاغ و سایه‌ مدرسه محوری بر برنامه‌ها گسترده باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش‌وپرورش گفت: بهترین کار برای ترویج فعالیت‌های ورزشی در مدارس، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای است و با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، ورزش مهم‌ترین و مؤثرترین مقوله برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و با پیگیری‌های صورت گرفته درس تربیت‌بدنی به دو ساعت افزایش پیداکرده است.

حمیدی گفت: در برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده برای دوره دوم متوسطه،‌ دو ساعت آموزشی برای محیط‌زیست ویژه کلاس دهم،‌ دو ساعت برای بهداشت و سلامت کلاس یازدهم و دو ساعت هم برای درس تحکیم خانواده و مهارت‌های اجتماعی ویژه کلاس دوازدهم پیش‌بینی‌شده و درمجموع 9 ساعت شامل 6 ساعت سلامت و بهداشت و 3 ساعت ورزش در برنامه‌های درسی درنظرگرفته شده است.

کد خبر 343286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha