شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: فرهنگ شریف نوازنده برجسته تار که چندی پیش از بیمارستان مرخص شده بود، به دلیل عفونت ریه دگر بار در بیمارستان بستری شد.

مهر در گفت وگویی با منصوره رضایی همسر  فرهنگ شریف ار قول او آورده است:طی روزهای گذشته استاد شریف از ناحیه پا دچار مشکل شد و ما نیز وی را به نزدیک‌ترین بیمارستان رساندیم و پس از اینکه در بیمارستان شهدای تجریش مورد جراحی قرار گرفت دو روزی را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بود اما متاسفانه به دلیل عفونت شدید که وارد خون شده مجبور شدیم او را از بیمارستان شهدای تجریش به بیمارستان عرفان منتقل کنیم.

وی افزود: متاسفانه هم اکنون به دلیل از کار افتادگی یکی از ریه‌های همسرم پزشکان ناچارند از دستگاه و وارد کردن چند لوله از حلق برای بهبود اوضاع اقدام کنند که اگر مکانیزم بدن بتواند برابر فشار این دستگاه‌ها و ضعفی که بدن دارد، مقاومت نشان دهد احتمال بهبود اوضاع بسیار زیاد است. با توجه به ضعف جسمانی شدیدی که طی ماه‌های اخیر به وجود آمده می‌توان گفت این مقاومت یک جنگ تمام عیار است که امیدوارم منتهی به بهبودی کامل شود.

رضایی در پایان از هنرمندان و اهالی رسانه که طی روزهای اخیر جویای احوال استاد فرهنگ شریف بودند قدردانی کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین از جمله آخرین کارهایی که از فرهنگ شریف به بازار موسیقی عرضه شد، آلبوم آه باران نام دارد که بهار سال ۱۳۸۸ منتشر شد.

یکی از ماندگارترین و باشکوه‌ترین آوازهای  شجریان در دستگاه همایون گل‌های شماره ۳۷ است که با تار فرهنگ شریف روی شعری از هوشنگ ابتهاج سایه با مطلع:

فتنه چشم تو جندان پی بیداد گرفت
که شکیب دل من دامن فریاد گرفت

پرداخت شد.‌آوازی که محمدرضا شجریان با تحریرهایی پیچیده و فنی و نیز صدایی رسا و شش دانگ، شفاف و در اوج اجرایی خاطره‌انگیز با تار فرهنگ شریف به یادگار گذاشت.

طبق گفته فرهنگ شریف قرار بود خاطرات او نیز با عنوان خاطرات استاد به همراه دو آلبوم تازه از سوی انتشارات آوای باربد منتشر شود که تا کنون خبری از  انتشار آنها نیست.

کد خبر 342974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha