همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: گروهی از محققان از شرکت Red Balloon Security متوجه شده‌اند که هکرها قادرند نمایشگر‌های کاربران را هم هک کنند.

این یعنی علاوه برآنکه می‌توانند به شیوه‌های خاصی ببینند که در نمایشگر شما چه می‌گذرد قادر خواهند بود آنچه روی صفحه‌نمایش شما است را دستکاری هم بکنند.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید به این مثال توجه کنید؛ فرض کنید وارد حساب کاربری خود در صفحه بانکی که در آن حساب دارید می‌شوید و می‌خواهید انتقال وجه انجام دهید. قبلا از این فکر می‌کردیم هکرها قادر خواهند بود با نشانی وب جعلی شما را به یک آدرس دیگر هدایت کنند و رمزهای عبورتان را بدزدند اما حالا با مطرح شدن موضوع هک شدن خود نمایشگر مشخص می‌شود که آن‌ها می‌توانند اساسا یک تصویر جعلی از سایت‌ بانک‌تان روی نمایشگرتان بیندازند بدون آنکه وارد سایت قلابی یا ناایمنی شده باشید.

یکی دیگر از استفاده‌های خطرناکی که هکرها ممکن است از این موضوع بکنند کنترل نمایشگر مراکز مهمی مثل نیروگاه‌‌ها است.

برای مثال هکرها ممکن است کنترل نمایشگر یک نیروگاه را بدست بگیرند و با نمایش پیام‌های اخطار جعلی باعث شوند که نیروهای متخصص به اشتباه دستگاه‌ها را برای جلوگیری از خطر خاموش کنند و از این طریق به نیروگاه صدمه بزنند.

البته سرعت این شکل از هک شدن نسبتا کم است بنابراین اگر هر لحظه چشم‌تان به نمایشگر باشد احتمالا خواهید فهمید که ماجرای مشکوکی در حال وقوع است. پس اگر فکر می‌کنید در معرض خطر هک شدن قرار دارید از این به بعد علاوه بر رعایت همه اصول امنیتی باید چشم‌تان هم همیشه به نمایشگر باشد.

هک

کد خبر 342941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha