همشهری آنلاین: یک مقام وزارت امور خارجه اعلام کرد: بدرفتاری برخی ماموران کنسولی، طولانی شدن فرایند صدور و هزینه بالای روادید در برخی سفارت‌خانه‌های اروپایی در تهران را با جدیت در گفت‌وگوهای کنسولی با دولت‌های این کشورها مورد توجه مستمر است.

صف ویزا

به گزارش ایسنا، این مقام وزارت امور خارجه تصریح کرد: چندین سال است که در برخی از سفارت‌خانه‌های اروپایی در تهران فرآیند درخواست و صدور روادید از روال معمول خارج شده و متاسفانه با روش‌های غیرشفاف همراه شده است. پرداخت هزینه برای دریافت نوبت تحویل مدارک، برخوردهای توهین‌آمیز برخی ماموران کنسولی این سفارت‌خانه‌ها، از جمله با کمال تأسف برخورد غیرقابل قبول برخی کارمندان محلی ایرانی با هموطنان عزیزشان، طولانی بودن فرآیند صدور روادید و هزینه بالای روادید در برخی نمایندگی‌های اروپایی که در بیش‌تر موارد حتی پس از رد درخواست روادید وجوه گزاف پرداختی نیز مسترد نمی‌شود از جمله این ناهنجاری‌هاست.

او تاکید کرد: وزارت امور خارجه این موارد را با جدیت تمام و به تفصیل در گفت‌وگوهای کنسولی با دولت‌های اروپایی مورد توجه مستمر قرار داده است. این تلاش‌ها در بسیاری موارد به بهبود شرایط منجر شده است که البته هنوز با شرایط در شأن ملت بزرگ ایران فاصله دارد.

این مقام وزارت امور خارجه اضافه کرد: به نظر می‌رسد بهترین روش مردمی برای کمک به وزارت خارجه برای مواجهه شدید و اصلاح رفتار این دسته از سفارت‌خانه‌های خارجی، خودداری مردم عزیز و بزرگ‌منش ایران از مراجعه جز در موارد ضروری به سفارت‌خانه‌هایی است که با مراجعان برخورد موهن دارند. حتما نباید با سفرهای غیرضروری تجاری و یا تفریحی این دولت‌ها به ادامه رفتار ناپسند کارگزاران‌شان تشویق شوند.

وی تاکید کرد: البته این پویش مردمی به معنی فراموش شدن وظیفه ذاتی و ملی وزارت امور خارجه نیست که با تمام توان و در موارد ضروری حتی با اقدام متقابل در جهت اصلاح وضعیت تلاش خواهد کرد.

این مقام وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود ضمن توجه به پیشنهاد پویش مدنی فوق و نیز مطلع کردن وزارت امور خارجه از هرگونه رفتار غیرمعمول در فرآیند صدور روادید سفارت‌خانه‌های خارجی در تهران، این واقعیت را مد نظر قرار دهند که پرداخت مبالغ زیاد برای دریافت نوبت و صدور روادید به منزله موافقت و صدور روادید نیست و این وجوه صرفاً به عنوان هزینه بررسی از مراجعان اخذ شده و در بیش‌تر موارد حتی در صورت رد روادید مسترد نمی‌شوند.

کد خبر 342857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha