همشهری آنلاین: والدین دو تن از قربانیان حملات سال ۲۰۱۲ کنسولگری آمریکا در لیبی با طرح شکایت از «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات در انتخابات آتی آمریکا، وی را در مدیریت «غیرمسئولانه» اطلاعات محرمانه در سِرور ایمیل های خصوصی اش مقصر دانستند.

 والدین قربانیان حملات بنغازی از هیلاری کلینتون شکایت کردند

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلینتون دردوران وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت های رسمی دولتی اش را از طریق سرور شخصی اش در منزل انجام می داد؛ اقدامی که به گفته منتقدان به افشای مکاتبات آمریکا در حملات احتمالی هکری دولت های خارجی و فعالان تروریستی منجر شد.

پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی) ماه گذشته نتیجه گیری کرد که این نامزد دمکرات ها در رابطه با اطلاعات محرمانه در سرور شخصی اش «بسیار غیرمحتاطانه» عمل کرده است اما از اظهارنظر درباره طرح اتهامات جنایی علیه وی بر سر این رسوایی خودداری کرد.

با وجود پایان تحقیقات در این زمینه از سوی مقامات آمریکایی، دشمنان سیاسی کلینتون همچنان تلاش کرده اند به جنجال درباره موضوع ایمیل های شخصی وی ادامه و آن را به حملات بنغازی که تقریبا 4 سال پیش رخ داد، ربط دهند.

در همین ارتباط، والدین دو نفر از ماموران امنیتی آمریکایی کنسولگری آمریکا روز دوشنبه با طرح شکایت از کلینتون مدعی شدند که تروریست ها با استفاده از اطلاعات سرور شخصی کلینتون توانسته اند محل حضور این دو قربانی این حملات را شناسایی کنند.

حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی در دوران وزارت کلینتون به کشته شدن چهار نفر از اتباع آمریکا از جمله «کریستوفر استیونز» سفیر واشنگتن در لیبی منجر شد.

در دادخواست خانواده های قربانیان که به دادگاهی در واشنگتن دی سی ارائه شده آمده است: احتمال زیادی وجود دارد که با توجه به سابقه مدیریت غیرمسئولانه اطلاعات محرمانه توسط کلینتون، اطلاعاتی درباره کریستوفر استیونز ارسال و دریافت شده باشد. در نتیجه مستقیم مدیریت غیرمسئولانه چنین اطلاعات محرمانه و حساسی، تروریست های داعش از محل سفیر، اقدامات وزارت خارجه و عملیات دیگر دولت در بنغازی مطلع شدند و متعاقب آن حملاتی 11 سپتامبر سال 2012 را سازمان دهی، برنامه ریزی و اجرا کردند.

حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در شامگاه 11 سپتامبر 2012 صورت گرفت که در جریان آن استیونز سفیر آمریکا و «شان اسمیت» مسئول مدیریت اطلاعات سرویس خارجی آمریکا کشته شدند.

چند ساعت پس از حمله، دو پیمانکار سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) نیز کشته و ده نفر دیگر نیز در جریان آن زخمی شدند

کد خبر 342688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha