سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دونالد ترامپ دوشنبه شب به وقت تهران (۱۸ مرداد) اهم برنامه های اقتصادی خود را در باشگاه اقتصادی دیترویت اعلام کرد.

trump

به گزارش ایرنا،  ترامپ در این سخنرانی که در برابر صد ها نفر از شرکت کنندگان ایراد و متن کامل آن در تارنمای وی منتشر شد، اصلاحات اقتصادی خود را در چهار حوزه مالیات، تجارت، مقررات و انرژی تقسیم بندی کرد.

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات 18 آبان در تشریح اصلاحات مالیاتی مورد نظر خود اعلام کرد که برنامه او به گونه ای تنظیم شده تا به سود طبقه کارگر بوده و در عین حال ثروتمندان نیز سهم خود را پرداخت نمایند. او گفت که مالیات ها را آنچنان کاهش خواهد داد که از زمان ریگان تاکنون سابقه نداشته است. وی همچنین قول داد تا نگهداری از کودکان را معاف از مالیات کرده و مالیات بر ارثیه را لغو خواهد نماید. ترامپ مالیات بر درآمد مشاغل خرد و کلان را حداکثر 15 درصد تعیین خواهد کرد و برنامه مالیاتی وی به گونه ای خواهد بود که کسب و کار آمریکایی توانایی رقابت در عرصه جهانی را داشته و این کشور جذابترین نقطه برای سرمایه گذاری شود.

ترامپ سپس به اصلاحات تجاری مورد نظر خود اشاره کرد. وی قول داد تا برای بهبود شرایط نفتا (توافقنامه تجارت آزاد آمریکا، مکزیک و کانادا) دوباره مذاکره کرده و اگر لازم بود آمریکا از آن خارج شود. لغو تی پی پی (توافقنامه همکاری دو سوی اقیانوس آرام)، ارجاع پرونده های مسکن تجاری دیگر کشورها به سازمان تجارت جهانی، شناسایی چین به عنوان کشوری که ارزش پول خود را دستکاری می کند، اعمال مالیات و تعرفه گمرکی بر کالاهای کشورهایی که در تجارت فریبکاری می کنند و در آخر دستور به وزارت بازرگانی برای استفاده از تمام ابزارهای قانونی علیه کشورهایی که در تجارت تخلف می کنند.

بخش دیگری از سخنرانی ترامپ به اصلاح مقررات اختصاص داشت. یکی از این موارد، صدور دستورالعمل اجرایی برای جلوگیری از تصویب مقررات جدید بود. علاوه بر این وی گفت که تمام سازمان های فدرال را ملزم خواهد کرد تا فهرستی از تمام مقرراتی که بر کسب و کار های آمریکا اعمال می شود را تهیه و آنها را بر اساس میزان اهمیت به ایمنی و سلامت اولویت بندی نموده و مقررات حائز کمترین اهمیت را لغو کنند. جایگزینی دیوانسالاران با کارشناسان برای ایجاد مشاغل جدید، لغو و جایگزینی اوباماکر (قانون حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه)، آغاز بررسی هدفمند مقرراتی که سد راه استخدام هستند (مانند مقررات فعلی در زمینه اجبار سرمایه گذاری در صنعت انرژیهای تجدید پذیر که تولید ذغال سنگ و گاز طبیعی را کاهش داده و انرژی را گران کرده است.) وی همچنین وعده داد تا مقررات فعلی در زمینه ممنوعیت صدور مجوز استخراج ذغال سنگ را باطل کرده و ده ها هزار معدنکار را بر سر کار بازگرداند.

اصلاحات در حوزه انرژی بخشی دیگر از برنامه اصلاح اقتصادی ترامپ را تشکیل داد. وی ابطال تمام اقدام های اجرایی اوباما در حوزه انرژی، احیای صنعت ذغال سنگ و پروژه خط لوله انتقال و ترانزیت نفت کانادا از خاک آمریکا، امکان بهره برداری از ذخایر نفت و گاز فلات قاره بیرونی آمریکا، فسخ توافق آب و هوایی پاریس و توقف مشارکت های مالی آمریکا در تمام برنامه های گرمایش جهانی سازمان ملل متحد، برداشتن محدودیتهای موجود بر صنعت انرژی آمریکا و در نتیجه افزایش 100 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی آمریکا و ایجاد 500 هزار شغل جدید و افزایش 30 میلیارد دلاری دستمزدها در 7 سال آینده.

وی قول داد تا در آینده پیرامون جزئیات برخی از برنامه های اقتصادی خود از جمله نظام جدید خدمات درمانی که جایگزین اوباماکر خواهد شد سخنرانی نماید.

کد خبر 342677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha