همشهری آنلاین: معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش ‌وپرورش با اشاره به ادامه یافتن ثبت نام از اتباع در مدارس تا پایان شهریور ماه گفت: امسال شهریه از دانش آموزان اتباع اخذ نمی‌شود و آنها باید همانند سایر دانش آموزان هزینه‌هایی چون کتاب و بیمه را بپردازند.

به گزارش ايسنا، شاهین نوش‌آبادی با بیان اینکه ثبت نام از دانش آموزان اتباع از اواخر تیر ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد اظهار کرد: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جاری همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس ثبت نام می‌شوند و تنها هزینه‌هایی چون کتاب و بیمه را می‌پردازند.

وی افزود: امسال شهریه از دانش آموزان اتباع اخذ نمی‌شود و آنها کمکهای مردمی به مدارس را پرداخت می‌کنند.

معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش ‌وپرورش با بیان اینکه در روزهای اخیر تنها هشت مورد گزارش تخلف از مدارس در خصوص دریافت شهریه به دست ما رسید گفت: با شش مدرسه متخلف برخورد شده است.

وی گفت: هزینه تحصیل دانش آموزان اتباع در ایران سالانه به 800 میلیارد تومان می رسد که در سال‌های گذشته حدود 30 میلیارد تومان آن از محل اخذ شهریه و سه تا چهار میلیارد تومان از محل کمک‌های کمیساریا تامین می‌شد.

کد خبر 342393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha