همشهری آنلاین: شورای نظامی میانمار روز چهارشنبه به این نکته اذعان کرد که در جریان سرکوب تظاهرات اخیر در این کشور قریب به 3 هزار نفر از معترضان را بازداشت کرده‌است.

به گزارش آسوشیتد پرس، شورای نظامی میانمار با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اول روزنامه دولتی نیو لایت آف میانمار اعلام کرده است: مقامات امنیتی همچنان در پی دستگیری تظاهرکنندگان در ناآرامی‌های اخیر هستند.

شورای نظامی در بینایه خود افزوده است: آن‌هایی که  به هدایت، مشارکت و حمایت از ناآرامی‌های ماه سپتامبر پرداختند،  فراخوانده شده و از آن‌ها بازجویی به عمل آمده است.برخی از آن‌ها همچنان برای پاسخ به برخی از سوالات همچنان مراجعه می‌کنند و برخی دیگر که قرار است آزاد شوند، آزاد خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: از زمان آغاز درگیری‌ها 2.927 نفر بازداشت شده‌اند که 500 نفر از آن‌ها همچنان تحت حظانت به سرمی‌برند.

این بیانیه یک روز پس از آن صادر می‌شود که دولت ژاپن 3.3 میلیون یورو کمک آموزشی به میانمار را لغو کرد. [سابقه موضوع]ابراهیم گمبری فرستاده ویژه سازمان ملل متحد نیز روز سه شنبه 16 اکتبر از کشور‌های آسیایی خواست راسا تلاش‌هایی را برای حل بحران میانمار انجام دهند.

در روز‌های 26-27 سپتامبر که خونین ترین روز تظاهرات راهبان بودایی علیه شورای نظامی محسوب می‌شدند، دست کم 10 نفر به ضرب گلوله از پای درآمدند.[ارتش میانمار آتش گشود: 10 کشته] در همین روز نیز کنجی ناجی روزنامه نگار ژاپنی کشته شد. گفته می‌شود لغو کمک‌های مالی ژاپن به میانمار تا حدودی ناشی از کشته شدن این خبرنگار درجریان تظاهرات در شهر رانگون بوده است.

کد خبر 34199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز