سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: از مجموع گونه‌های جانوری در معرض تهدید و انقراض در کشور، ۱۲ گونه آن مربوط به این استان است.

۱۲ گونه جانوری یزد در معرض انقراض

به گزارش ايرنا، حسن اکبری گفت: این گونه‌ها شامل یوزپلنگ، هوبره، کاراکال، شاه روباه، روباه شنی، گربه شنی، گربه پالاس، بالابان، آهو، جبیر، گورخر ایرانی و زاغ بور هستند.

وی اظهار کرد: این گونه‌ها ارزش حفاظتی بسیار بالایی دارند و اهمیت زیست محیطی استان به خاطر این گونه‌هاست.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد افزود: برای حفط گونه‌های جانوری، مشارکت و همراهی مردم و همچنین جلوگیری از فعالیت شکارچیان غیرمجاز ضروری است.

اکبری با بیان این که آسیب جدی به حیات وحش از دهه 30 آغاز شد اضافه کرد: رفت و آمد انسان‌ها، ایجاد جاده‌های متعدد و تخریب‌های معدنی در زیستگاه‌های حیات وحش موجب نابودی تعدادی از گونه‌های جانوری شد به طوری که بیش‌تر جمعیت گونه‌های جانوری چون آهو و گورخر تا دهه 50 نابود و منقرض شدند.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته تعدادی از شکارچیان غیرمجاز، بیش‌ترین نقش را در تخریب محیط زیست و شکار استان داشته‌اند که این افراد هم اکنون به محیط زیست برگشته و بهترین حامیان این بخش هستند.

اکبری تعداد محیط بانان استان را 60 نفر بیان کرد و گفت: این تعداد نیرو برای حفاظت از عرصه‌های محیط زیست و جلوگیری از شکار غیرمجاز کافی نیست.

بیش از 800 گونه گیاهی، 170 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و بیش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.

60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می‌کنند.

کد خبر 341918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha