دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه استنفورد می‌گویند عینگ گوگل درکنار یک نرم‌افزاز تشخیص احساسات چهره می‌تواند به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند تا رفتارهای اجتماعی خود را بهبود ببخشند.

عینک اوتیسم

براساس گزارش يورونيوز، دانشمندان دانشگاه استنفورد آمريكا مي‌گويند این تکنیک جديد به کودکان مبتلا به اوتیسم اجازه می‌دهد که احساسات مختلف را تشخیص و دسته‌بندي کنند تا به اين شيوه احساسات افرادی که با آنها در ارتباطند را سريعتر تشخيص داده و با آنها وارد ارتباط شوند.

به گفته دنیس وال، مدیر آزمایشگاه دانشکده پزشکی استنفورد برنامه عینک اوتیسم به‌منظور آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم است تا بتوانند مفاهيم احساسات چهره افراد را درك كنند. در اين صورت کودکان می‌توانند زندگي اجتماعي فعال‌تري داشته‌باشند و اعتماد به نفس آنها افزايش پيدا مي‌كند. 

جولیان براون 10 ساله يكي از كودكان مبتلايان به اوتيسم است كه در اين درمان آزمايشي شركت كرده‌‌است و می گوید: این وسیله به شما کمک می‌کند که احساسات را به راحتي تشخیص دهید.

نرم‌افزار مورد استفاده در اين طرح از قابليت تحليل چهره و تشخيص عواطفي مانند شادي، خشم، اندوه و تعجب برخوردار است. به گفته کاتالین ووس مبتکر پروژه عینک اوتیسم ایده اصلي ساخت یک دستیار رفتاری است که بتواند احساسات و حالات چهره را تشخیص داده و برای فرد اوتيسمي نشانه‌های اجتماعی مرتبط با آن احساسات را ارسال كند. در اين پروژه آزمايشي 100 كودك مبتلا به اوتيسم حضور دارند.

درصورتي كه نتايج اين آزمايش‌ها مثبت باشد، اين محصول مي‌تواند تا چند سال آينده به صورت تجاري در دسترس همگان قرار گيرد، فناوري پيشرفته‌اي كه مي‌تواند زندگي جوليان و ديگر كودكان مبتلا به اوتيسم را متحول سازد.

کد خبر 341787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha