همشهری آنلاین: دکتر سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی فضای مجازی عملکرد این شورا را ضعیف توصیف کرد و خواستار ضرورت مشارکت فعال همه اعضاء حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی شد.

عاملی

به گزارش ايرنا، دکتر عاملی در دهمین همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد گفت: شورای عالی فضای مجازی برای توفیق در عملکرد باید به احکام رهبر معظم انقلاب به این شورا عمل کرده و مفاد آن را اجرایی کند.

وی افزود: دستور کار شورای عالی فضای مجازی را مرکز ملی فضای مجازی تعیین می‌کند در صورتی که دستور کار این شورا باید توسط بدنه دولت، قوه قضائیه، سپاه پاسداران و دیگر دستگاه‌های ذیربط تعیین شود.

وی اظهار کرد: بزرگترین چالش ما در کشور چالش سواد است و به جرات می توان گفت برخی مسئولان کشور درک درستی از فضای مجازی ندارند.

استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران گفت: در این زمینه کار بزرگی که به عنوان یک پروژه درحال انجام است و هرهفته رصد می شود ایجاد 'شبکه ملی اطلاعات ایران' است که برخی فکر می کنند یک اینترنت ملی است که جلوی اینترنت جهانی را می گیرد.

وی افزود: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات می‌توان بر داده های مجازی و ظرفیت مجازی کشور اعمال حاکمیت نمود.

وی اظهار کرد: وارد کردن اطلاعات در شبکه ملی اطلاعات باعث می شود کسی نتواند برای کشور تهدید ایجاد کند زیرا تهدید از طریق اینترنت به مراتب بدتر از همه تحریم هاست.

عاملی گفت : تحریم اینترنت بزرگترین تحریمی است که می تواند در ایران اتفاق بیافتد لذا سیاستگذاران کشور باید این سیستم را به سیستم بومی تبدیل کنند.

وی افزود: هم اکنون نقشه راهی در قالب 27 جلد گزارش تهیه شده که محصول مطالعات محیطی در محیط های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، حقوقی و سیاسی بوده است.

وی اظهار کرد: چشم انداز10 ساله ای نیز بر مبنای هدف گذاری هوشمند ترسیم شده که هدف را به طور کامل در دسترس قرار می دهد.

عاملی ادامه داد: کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی سالانه 11 تا 33 درصد سرمایه گذاری ملی در حوزه فناوری اطلاعات انجام می دهند درحالی که در کشور ما این رقم نیم درصد هم نیست.

وی گفت: شورای عالی فضای مجازی طبق اختیاراتی که رهبرمعظم انقلاب به این شورا داده، فرا قوه است و قدرت تقنین و تصمیم سازی درعرصه مالی دارد که باید این قدرت اعمال شود.

کد خبر 341472

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha