چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

هیلاری کلینتون به‌عنوان نامزد رسمی و نهایی حزب دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز آمریکا معرفی شد.

آمریکا

به اين ترتيب براي نخستين بار يك زن نامزد يكي از 2حزب عمده سياسي آمريكا براي انتخابات رياست‌جمهوري شده‌است. اما اين تنها نكته قابل توجه انتخابات رياست‌جمهوري امسال آمريكا نيست؛ اين انتخابات تا همينجا شگفتي‌ها و نكات عجيب و قابل‌توجهي داشته‌است.

عدم‌اقبال 2نامزد اصلي اين انتخابات يعني هيلاري كلينتون از حزب دمكرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوريخواه يكي از اين نكات است. درحالي‌كه بسياري از چهره‌هاي اصلي و رهبران حزب جمهوريخواه از دونالد ترامپ حمايت نكرده‌اند، برخي از اين چهره‌ها در رويدادي بي‌سابقه، از نامزد حزب رقيب يعني هيلاري كلينتون حمايت كرده‌اند. اين حمايت گاهي به‌صورت علني صورت گرفته و گاهي با حمايت مالي و مشاوره‌اي بوده است. با اين وجود در آخرين نظرسنجي‌ها ترامپ از هيلاري‌كلينتون پيشي گرفت.

در حالي كه برخي چهره‌هاي نومحافظه‌كار حزب جمهوريخواه كه زماني از حاميان جورج بوش رئيس‌جمهور پيشين بودند هم‌اكنون از كلينتون حمايت مي‌كنندو از جمله آنها ژنرال جان آلن از فرماندهان نيروي دريايي آمريكاست، رهبران حزب جمهوريخواه مواضع ترامپ را خلاف جهت اين حزب دانسته و معرفي او به‌عنوان نامزد نهايي را باعث شكست انتخاباتي خود مي‌دانند.

  • آتش زدن پرچم اسرائيل در كنوانسيون دمكرات‌ها

در دومين روز كنوانسيون ملي حزب دمكرات كه در آن هيلاري كلينتون به‌عنوان نامزد نهايي حزب در انتخابات رياست‌جمهوري معرفي شد، گروهي از هواداران برني سندرز رقيب درون حزبي كلينتون پرچم اسرائيل را آتش زدند. اين اقدام در تجمع هواداران حزب دمكرات در محل برگزاري كنوانسيون حزب در فيلادلفيا روي داد.

سندرز از نظر موضعگيري درباره اسرائيل در نقطه مقابل كلينتون قرار دارد. او در سخنراني‌ها و نوشته‌هايش خواستار آن شده كه واشنگتن به‌صورتي واقع‌بينانه به موضوع مناقشه فلسطين نگاه كند و دست از جانبداري از اسرائيل بردارد. كلينتون اما به حمايت و دفاع از اسرائيل در زمان تصدي وزارت خارجه‌اش مشهور است.هواداران برني سندرز از اينكه او نامزد نهايي حزب دمكرات در انتخابات نشده به‌شدت خشمگين هستند. آتش زدن پرچم اسرائيل توسط آنها، نشانه‌اي از بروز خشم و نارضايتي از سياست‌هاي رسمي حزب دمكرات محسوب مي‌شود.

کد خبر 341466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha