پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حمید متبسم، آهنگساز و نوازنده برجسته تار و سه‌تار به همراه آواز حسین علیشاپور و سازهای کوبه‌ای بهنام معصومی تور کنسرتی را در چند شهر ایران برگزار خواهند کرد.

حسین علیشاپور ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت که این کنسرت‌ها در فضایی متفاوت با کنسرت‌های متعارف برگزار می‌شود و تکیه اصلی آن بر سنت‌های موسیقایی و آوازی است و به همین دلیل با کمترین تعداد(دو نوازنده و یک خواننده) در پی معرفی ظرفیت‌های موسیقی ایرانی هستیم که البته آقای متبسم نیز در تکنوازی و بداهه‌نوازی تجربه‌های بسیار زیادی دارند که قطعا اجرایی متفاوت را پیش روی مخاطبان قرار خواهیم داد.

به گفته علیشاپور این کنسرت‌ها در دو دستگاه نوا و آواز اصفهان انجام خواهد شد اما طبیعی است که بخشی از کار با توجه به فضا و حال روز اجرا و مکان آن در وضعیت بداهه به پیش خواهد رفت.

 به گزارش همشهری‌آنلاین حسین علیشاپور از معدود خوانندگانی است که به فرم‌های قدیم آوازی در کار خود توجه ویژه‌ای دارد و در گذشته نیز تجربه‌های موثری را در اجراهای خود به تماشا گذاشته بود که از جمله آنها معرفی شیوه‌های اوازی ادیب خوانساری و منوچهر همایونپور در اجرایی در خانه هنرمندان بود.

 حسین علیشاپور کنسرت‌هایی را پیش از این با کیهان کلهر در ایران و نیز چند کشور اروپایی برگزار کرده بود.

تور کنسرت «ساز دل ، آواز دل» با سه تار و تار حمید متبسم و سازهای کوبه‌ای بهنام معصومی به ترتیب ١٣ مرداد در تالار فرشچیان شهر اصفهان، ٢١ مرداد در تالار اداره فرهنگ و ارشاد شهر آباده، ٢٢ مرداد تالار فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد شهر یزد، ٢٧ مرداد در تالار آفتاب شهر اهواز برگزار می شود و حسن ختام تور کنسرت "ساز دل ، آواز دل" در تاریخ ٢٩ و ٣٠ مرداد تالار رودکی در شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 341462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha