همشهری آنلاین: پهپاد‌های شرکت آمازون خود را برای پرواز آماده می‌کنند، این شرکت اقتصادی اعلام کرد با سازمان‌ مقررات هوانوردی دولت بریتانیا برای آزمایش و راه‌اندازی سیستم حمل کالا با پهپاد همکاری خواهد‌کرد.

پهپاد

براساس گزارش CNN، مقامات هوانوردي شهري بريتانيا اجازه پرواز پهپاد‌هاي شركت آمازون را در مناطق شهري و بيرون شهري اين كشور صادر كرد،‌مجوزي كه آمازون نتوانست در آمريكا آن را به دست آورد.

شرکت آمازون و دولت بریتانیا اعلام کردند با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا روند عملی شدن طرح استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کوچک یا پهپاد برای تحویل کالاها را سرعت ببخشند. براین اساس تیمی متشکل از اعضای هر دو سوی این توافق و تحت‌نظر سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا مسئولیت انجام آزمایش های لازم و صدور مجوزها را برعهده دارد.

شرکت آمازون می گوید ضروریست قبل از عملی شدن این طرح در بریتانیا، در مواردی همچون امنیت خطوط هوایی کشور همزمان با پرواز این پهپادهای کوچک، چگونگی شناسایی موانع مقابل پهپادها و پرهیز از برخورد با آنها، همچنین چگونگی پرواز چندین پهپاد بطور همزمان و برای ارسال محموله های مختلف، اطمینان حاصل شود. مقامات بريتانيايي به آمازون مجوز آزمايش حسگرهايي براي ممانعت از برخورد پهپادها با موانع و مجوز انجام پرواز‌هاي آزمايشي براي هدايت چندين پهپاد توسط يك فرد را نيز صادر كرده‌است.

بزرگترین شرکت فروشنده آنلاین در جهان در نظر دارد تحویل کالاها از طریق هواپیماهای کوچک بدون سرنشین را از سال 2017 میلادی آغاز کند. اين شركت اولين‌بار ايده حمل كالا با پهپاد را در سال 2013 مطرح كرد اما اين طرح به واسطه سخت‌گيري‌هاي سازمان هاي وضع مقررات در آمريكا دچار مشكل شد.

پهپاد‌هاي برنامه حمل كالاي آمازون كاملا خودكار هستند و وزني كمتر از 25 كيلوگرم دارد و مي‌توانند تا ارتفاعي بيش از 121 متري از زمين پرواز مي‌كنند، اما مسير پرواز اين پهپاد‌ها در مناطق شهري محدود باقي خواهند‌ماند.

کد خبر 341358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha