همشهری آنلاین: آلکساندره ده مورائس وزیر دادگستری برزیل پنجشنبه شب اعلام کرد پلیس فدرال کشور ۱۰ نفر را به اتهام اقدام عملیات تروریستی در طول بازی های المپیک ریو دو ژانیرو را دستگیر کرد .

۱۰ نفر به اتهام اقدام به عملیات تروریستی در برزیل دستگیر شدند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، مورائس تشریح کرد این دستگیری ها در چارچوب 'عملیات هشتگ' انجام گرفت که در آن سرویس های اطلاعاتی چندین کشور شرکت داشتند و در چندین ایالت برزیل توسعه یافت.

در این رابطه وی اشاره نمود که حکم دستگیری 12 نفر صادر شده که 10 نفر آنها دستگیر و دو نفر دیگر تحت پیگرد قرار دارند.

وزیر برزیلی ادامه داد که دستگیر شدگان از طریق برنامه های پیام رسانی با هم در تماس بودند و از مرحله اظهار نظر ساده در مورد داعش و تروریسم فراتر رفته و به اقدامات آماده سازی حملات تروریستی در طول بازی های المپیک دست زده بودند.

به گفته مقامات ، افراد دستگیر شده که همه آنها برزیلی می باشند ، در ارتباط با اعضای سازمان تروریستی داعش بودند.با این حال، دولت برای جلوگیری از هرگونه تعصب در تحقیقات مذکور از دادن جزئیات زیاد خودداری کرد.

وزیر دادگستری در این مورد اشاره کرد که این افراد ، یک شبکه آماتور داشتند و در یک گروه مجازی به نام 'مدافعان شریعت' شرکت می کردند و برای دستیابی به سلاح برنامه ریزی کرده بودند .

«میشل تمر» رئیس جمهوری موقت برزیل در این رابطه ، روز پنجشنبه با برخی از اصلی ترین وزیران و مسئولان امنیتی خود برای بحث و تجزیه و تحلیل وضعیت جلسه برقرار کرد.

ریو دو ژانیرو بین روزهای 5 تا 21 آگوست (15 تا 31 مرداد )، میزبان نخستین بازی های المپیک در آمریکای لاتین خواهد بود و امنیت به یکی از اصلیترین مسائل بحث در طول ماه های اخیر تبدیل گشته است.

با این حال ، مورائس در هفته جاری در صحبت با روزنامه 'فولیا' برزیل گفته بود که مساله جرم عادی وی را بیشتر از تروریسم نگران می کند.

کد خبر 340735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha