پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: چندی پیش اپل از سیستم عامل جدید خود برای آیفون و آیپد رونمایی کرد. بنا بر گفته خود اپل این حرکت اپل بزرگترین دستاورد در زمینه اپلیکیشن گوشی برای سازندگان این کمپانی است.

اپل

در این مطلب سعی شده به‌ویژگی اضافه شده به ios ده  اشاره شود.

1. افزایش امکانات قفل صفحه نمایش و سیستم اطلاع رسانی

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که بدون اینکه بخواهید قفل صفحه نمایش را باز کنید به تمام پیام‌های ارسال شده از ایمیل و پیامک‌ها دسترسی داشته باشید. نکته دیگر آنکه می‌توانید اتفاقات مهم خود را که نیاز به یاد آوری دارید را در تقویم یادداشت کنید.

2. استفاده از قابلیتی جدید به نامToday

یک قابلیت مشاهده‌ای است در ios 10 به کاربر این اجازه را می‌دهد تا بدون اجرا اپلیکیشن اطلاعات کسب کنید. برای مثال فرض کنید می‌خواهید از وضعیت آب و هوای شهر خود مطلع شوید کافیست widgets در زیر سرچ بار رفته و به اپلیکیشن خود دسترسی پیدا کنید.

3. در دسترس بودن سیری برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن

برای اولین بار اپل این اجازه را به توسعه دهندگان اپلیکیشن داده تا با سیری در تعامل باشند در نتیجه کاربران می‌تواند اپلیکیشن‌هایی مثل WeChat و Spotify را با صدای خود کنترل کنند.

4. بهبود وضعیت پیامک دادن

فرض کنید کسی برای شما پیامکی را با این عنوان که الان کجا هستی می‌فرستد. در این جا سیری به کمک شما می‌آید و به شما پیشنهاد می‌دهد بدون اینکه چیزی تایپ کنید محل دقیق خود را بفرستید.

5. عملکرد بهتر اپلیکیشن‌ها

اپل تشخیص برنامه چهره طراحی کرده است که با استفاده از این برنامه کاربر می‌تواند یک آلبوم عکس آن هم با توجه به تشخیص چهره طراحی کند.

یکی دیگر قابلیت‌های دیگر این فناوری این است که می‌توانید شما عکس‌های گرفته شده  به دلخواه و معیار خودتان طبقه بندی کنید. فرض کنید در کنار ساحل عکسی گرفته‌اید و در همان حال ویدیویی هم گرفته شده، اپل این توانایی را به شما می‌دهد تا آن ویدیو گرفته شده را در صورت دلخواه به آلبوم تصایر خود اضافه کنید.

6. بهبود عملکرد اپل مپ

این دفعه اپل مپ ویژگی‌های جدید تری در اختیار شما قرار می‌دهد تمام مسیرهایی را که رفته‌اید را ثبت می‌کند. همچنین می‌تواند به شما بگوید که ایستگاه بنزین و رستوران نزدیک به شما کجا قرار دارد.

7. طراحی دوباره رابط کاربری اپل موزیک

این تغییرات رابط کاربری باعث شده که کاربر راحت‌تر به تمام آهنگ‌های خود دسترسی داشته باشد و اینکه پلی لیستی طراحی شده با توجه به آهنگ‌های مورد علاقه کاربر همچنین وجود قابلیت برای مشاهده آهنگ‌های تازه منتشر شده همچنین قسمتی اضافه شده برای جستجو کاربر.

8. سیستم Messages با ویژگی های بهتر

ویژگی‌های بهتری به سیستم پیام دادن ios 10 اضافه شده مانند استفاده از قلم‌های متفاوت طراحی عکس ها و نقاشی. یک قابلیت جدید‌ی به نام قلم نامرئی به آن اضافی شده که وقتی کاربر با استفاده از این قلم متنی را تایپ و ارسال به کاربر کند تا وقتی که آن شخص پیام را باز نکند قابل خواند نیست.

منبع: techinsider

کد خبر 340624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha