همشهری آنلاین: جمهوری‌خواهان ایالات متحده آمریکا در گردهمایی ملی این حزب دونالد ترامپ را به عنوان نامزد خود برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزیدند. تلاش مخالفان ترامپ برای انتخاب فردی غیر از او بی‌نتیجه ماند.

دونالد ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد

به گزارش دويچه وله، همانطور که انتظار می‌رفت جمهوری‌خواهان در گردهمایی ملی خود در شهر کلیولند در ایالت اوهایو دونالد ترامپ، میلیارد پوپولیست ۷۰ ساله را به عنوان نامزد این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزیدند.

ترامپ که سابقه فعالیت ‌سیاسی ندارد با کسب ۲۴۷۲ رأی به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان برگزیده شد. او پیشتر مرز ۱۲۳۷ رأی برای نامزدی حزب را کسب کرده بود.

پس از رأی‌گیری رسمی در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان پسر ارشد دونالد ترامپ سه‌شنبه (۱۹ژوئیه/ ۲۹ تیر) گفت: «باعث افتخار من است که امشب اعلام کنم دونالد ترامپ حد نصاب آرای لازم را کسب کرده است.»

ترامپ نیز در پیامی ویدئویی از انتخاب خود تشکر کرد و اطمینان داد که رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

فرماندار محافظه‌کار ایندینا، مایک پنس ۵۷ ساله نیز رسمأ به عنوان جانشین ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شد. پنس، سیاستمدار محافظه‌کار مسیحی چهره‌ای محبوب میان فعالان اجتماعی و مسیحی حزب جمهوری‌خواه است.

تلاش مخالفان دونالد ترامپ برای انتخاب فردی غیر از او برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در نخستین روز کنگره، شامگاه دوشنبه (۱۸ ژوئیه/ ۲۸ تیر) به شکست انجامیده بود.

حال قرار است دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در سخنرانی پایانی کنگره نامزدی خود را رسمأ بپذیرد.

ترامپ برای کسب مسند ریاست‌جمهوری و ورود به کاخ سفید در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با هیلاری کلینتون رقابت خواهد کرد.

هیلاری کلینتون قرار است هفته آینده رسمأ در نشست ملی حزب دمکرا‌ت در فیلادلفیا به عنوان نامزد این حزب برای انتخاب ریاست‌جمهوری معرفی شود.

نخستین مناظره تلویزیونی دو نامزد ۲۶ سپتامبر (۵ مهر) در نیویورک برگزار خواهد شد.

جانشین باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز ۸ نوامبر (۱۸ آبان) انتخاب خواهد شد.

کد خبر 340602

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha