همشهری آنلاین: یک موسسه خیریه فعال در زمینه پاکسازی میدان‌های مین در بوسنی به شهروندان بوسنیایی علاقمند به بازی پوکمون گو هشدار داده‌است که از پرسه‌زدن در مناطقی که هنوز احتمال وجود مین در آنها وجود دارد، پرهیز کنند.

براساس گزارش BBC، موسسه پاكسازي مين Posavina bez mina پس از آنكه گزارش‌هايي مبني بر پرسه زدن كاربران پوكمون‌گو در مناطق پرخطر دريافت كرد،‌ بيانيه‌اي هشدار‌آميز نسبت به نزديك نشدن اين افراد به مناطقي كه مين‌هاي عمل‌نكرده جنگ دهه 1990 در آن وجود دارد منتشر كرد.

كاربران پوكمون‌گو از اسمارت‌فون‌هاي خود براي شكار هيولاهاي كارتوني و مجازي در دنياي واقعي استفاده مي‌كنند و ظاهرا به تازگي گروهي از اين افراد در نزديكي ميدان‌هاي مين بوسني پرسه زده‌اند تا بتوانند اين هيولاهاي مجازي را شكار كنند.

از پايان جنگ بوسني در سال 1995 تا به امروز بيش از 600 نفر در اثر حوادث مربوط به مين‌هاي عمل نكرده و ميدان‌هاي مين جان خود را از دست داده‌اند، درحالي كه نزديك به 120 هزار مين در مناطق مختلف كشف نشده باقي مانده‌اند.

با افزايش محبوبيت بازي پوكمون گو در جهان،‌ رويداد‌ها و حوادث زيادي در گوشه و كنار جهان براي كاربران اين بازي رخ داده‌است. به گفته اين موسسه خيريه، گزارش‌هايي مبني بر پرسه زدن كاربران اين بازي در جستجوي پوكمون‌ها در نزديكي مناطقي كه هنوز از مين پاكسازي نشده‌اند،‌ دريافت شده‌است. از شهروندان بوسنيايي درخواست شده كه به نشانه‌هاي هشدار در اين مناطق مبني بر نزديك شدن به ميدان‌هاي مين توجه كنند براي يافتن هيولاهاي ديجيتالي به مناطق دورافتاده يا ناشناخته نروند.

هفته گذشته يك نوجوان آمريكايي حين بازي پوكمون‌گو وارد خانه يك شهروند ديگر شد و صاحب خانه به ظن اينكه وي يك سارق است به او شليك كرد. البته اين بازي زواياي مثبتي نيز دارد، براي مثال گروهي از پوكمون‌بازها به تازگي در حين انجام بازي سرقت يك منزل را به پليس گزارش دادند.

کد خبر 340582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha