جمعه گذشته برنامه تهرانگردی عضو شورای شهر تهران و گروه همراهش اختصاص به منطقه ۱۸ داشت.

زباله

يكي از مراكز مهمي كه تهرانگردان ازآن بازديد داشتند مركز ‌تفكيك ضايعات در تقي‌آباد بود كه روزانه بيش از 300تن زباله از تهران به آنجا مي‌رود، نظراحمد مسجد جامعي اين بود كه چون شوراي شهر مصوبه‌اي دارد كه در كهريزك، مركزي براي اين تفكيك زباله ايجاد شودبنابراين مركز تفكيك ضايعات در تقي‌آباد بايد جمع‌آوري و فعاليت جايگزيني براي آن تعريف شود. همچنين از سوي احمد مسجد جامعي اعلام شد كه قرار است شهرداري تهران اشكالات و كمبودهاي ساختمان سازمان بهزيستي را به‌عنوان قديمي‌ترين سازه منطقه18 رفع سازد. يكي از درخواست‌هاي اهالي منطقه18 از مسجد جامعي جابه‌جايي ايستگاه خدمات شهري از مجاورت بافت‌هاي مسكوني بود كه قرارشد دراين باره نيز طرح‌هايي تهيه شود.

عضو شوراي شهر تهران و گروه تهرانگردان همچنين از تنها گاوداري داخل شهري بازديد كردند. اين گاوداري كه با بيش از يكهزار رأس گاو در منطقه18 پايتخت قرار گرفته بيش از 50سال سابقه دارد اما نظر مسجد جامعي اين بود كه براساس مصوبه شوراي شهر بايد شرايط انتقال اين گاوداري به خارج شهر مورد بررسي قرار گيرد. بازديد از مجموعه ورزشي شهيدان اسماعيلي مقصد بعدي تهرانگردان بود. يكي از ويژگي‌هاي اين مجموعه ورزشي برخورداري از مدرسه فوتبال است كه همه خدماتش به‌صورت رايگان دراختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. به همين منظور مسجدجامعي بابت ارائه اين خدمات رايگان ابراز خوشحالي كرد. وي همچنين در بازديد از استاديومي كه به باشگاه استقلال در منطقه18 تعلق دارد، گفت: اين ورزشگاه هنوز فعال نشده و نياز به مرمت دارد كه اميدواريم سريع‌تر به نتيجه برسد.

تهرانگردان همچنين از طرح انتقال ريل‌هاي راه‌آهن به زيرزمين بازديد كردند. به‌گفته مسجدجامعي بعد از انتقال ريل راه‌آهن به زيرزمين متأسفانه فضاي روسطحي آن به مساحت حدود 10كيلومتر ساماندهي نشده، امري كه زمينه بروز انواع مخاطرات و ناامني‌ها را براي ساكنان اين محل فراهم كرده است وي از تلاش مديريت شهري براي ساماندهي اين محل با مشاركت شركت راه‌آهن سخن گفت.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران سپس به شادآباد رفت و در بازديد از بازار آهن فروشان اين محله گفت: شهرداري طرح قابل تقديري را براي ساماندهي اين محل انجام داده كه رضايت مغازه‌داران را در پي داشته است. وي در بازديد از مجموعه فروش پرندگان زينتي در اتوبان آزادگان گفت: اين مكان مي‌تواند براي معرفي و صادرات پرندگان ايراني به سراسر دنيا مناسب باشد.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران همچنين بازديدي از حريم منطقه و روستاهاي شمس‌آباد، گلدسته و فيروزبهرام داشت و از نزديك با مسائل و مشكلات اين روستاها آشنا شد. بازديد از كوره‌پز خانه‌هاي فعال شمس‌آباد و كانال آب كشاورزي شمس‌آباد كه به محل شناي جوانان روستاها و نواحي اطراف تبديل شده است، از ديگر برنامه‌هاي مسجد جامعي در منطقه18 بود.
مسجد جامعي همچنين به منزل شهيد عليزاده در روستاي گلدسته رفت و با برادر اين شهيد كه از برگزيدگان مسابقات الكترونيك كشوري و جهاني است، ديدار كرد.

کد خبر 340156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha