همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا با حضور در اولین کمپین مشترک انتخاباتی با هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور در جمع هواداران حزبی در ایالت کارولینای شمالی، رسما حمایت خود را از وی اعلام کرد.

کلینتون اوباما

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «ای.بی.سی نیوز» آمریکا، نخست موعد سخنرانی کلینتون بود. وی اوباما را یک 'دوست' خطاب کرد و افزود : من مفتخرم که در لحظات آسان و سخت در کنار اوباما بودم.

وی ادامه داد : اوباما هیچ گاه فراموش نکرد که از کجا آمده است، و دونالد ترامپ اگر آن بیرون مشغول نوشتن توئیت هستی، وی اهل ایالت هاوایی است!

این اظهارات کلینتون در اشاره به ادعای ترامپ درباره زادگاه باراک اوباما، رئیس جمهوری حال حاضر آمریکا مطرح شد و اینکه ترامپ مدعی است اوباما خارج از ایالات متحده به دنیا آمده است.

کلینتون در سخنان خود به سال 2008 و حمایت او از کمپین اوباما پس از کناره گیری از رقابت‌های درون حزبی هم اشاره کرد و حمایت از اوباما را باعث افتخار خود دانست : هیچ گاه فراموش نمی‌کنم که او یکشنبه بعد از انتخابات با من تماس گرفت و خواست که به شیکاگو بروم و سمت وزیر امور خارجه را برعهده بگیرم.

پس از کلینتون، اوباما سخنان خود را اینگونه آغاز کرد : هرکسی می‌تواند توئیت بگذارد، ولی هیچ کس نمی‌داند که وقتی پشت میز قرار میگیری، باید چه کاری انجام دهی.

اوباما در سخنان خود کلینتون را 'استوار و ثابت قدم' توصیف و تاکید کرد که آن دو با یک هدف مشترک پا به عرصه سیاست گذاشته‌اند. وی جمهوریخواهان را متهم کرد که حتی آنها هم از مواضع ترامپ باخبر نیستند و گفت : وقتی طرف مقابل هیچ چیزی برای ارائه ندارد، دیگر حتی انتخابی در کار نیست. به کلینتون رای دهید!

اوباما خود را 'کاملا مشتاق' این حمایت معرفی کرد و گفت : هیچ زن و مردی تاکنون نبوده است که به اندازه هیلاری، لیاقت دفتر ریاست جمهوری را داشته باشد و این عین واقعیت است!

وی ادامه داد : ختم کلام اینکه می‌دانم هیلاری از عهده این کار بر می‌آید. به همین علت است که مفتخرم از هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا حمایت کنم.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی حمایت خود را از کلینتون اعلام کرده است که 'برنی سندرز' تنها رقیب هیلاری در رقابت‌های داخلی حزب دمکرات، هنوز از این رقابت‌ها کناره گیری نکرده است. با این حال سندرز گفته که برای شکست ترامپ، حاضر است تا به کلینتون رای دهد.

کد خبر 339209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha