دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

‌شهردار تهران در آیین تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهرداری تهران، ضمن گرامیداشت چهاردهم تیر‌ماه به‌عنوان روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به گستردگی ابعاد خدمت در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های شهرداری از کارهای تربیتی، ذهنی، روحی و روانی تا توجه به مسائل بهداشتی، کالبدی، خدماتی در ابعاد مختلف را شامل می‌شود و این مایه افتخار انسان است ‌ که در این مجموعه و یک جامعه اسلامی، به مردمی با چنین فرهنگ و سابقه تمدنی خدمت می‌کند.

قالیباف

محمدباقر قاليباف با اشاره به اينكه بسياري از اوقات صحبت‌هايي با غوغا و غوغاسالاري از سوي كساني كه پرحرف و پرسخن هستند، زده مي‌شود، گفت: وقتي انسان با خداي خودش عهد كرده و كار را براي خدا انجام مي‌دهد، نبايد از حرف‌ها و نوشته‌هاي غيرمنصفانه دلخور يا گله‌مند شود.

  • ملاك كارنامه افراد است

قاليباف در ادامه سخنان خود در مراسم تكريم و معارفه چند تن از مديران شهرداري گفت: امروز چهار دهه از انقلاب اسلامي گذشته و سال‌هاي 58و 59نيست كه كارنامه عملكرد فرد براي جامعه مشخص نباشد؛ قاليباف و قاليباف‌ها 36سال كارنامه پشت سر خود دارند و مردم مي‌توانند تشخيص دهند كه چه كساني حرف و وعده تحويل و چه كساني كار و عمل انجام داده‌اند ولو اينكه در اين كار و عمل نقص و اشكالي هم وجود داشته باشد كه بايد برطرف شود.

وي در ادامه گفت: همه ما افتخار مي‌كنيم كه شهرداري چي هستيم و زباله‌هاي مردم اين شهر را جمع مي‌كنيم چون كاري را انجام مي‌دهيم كه مبتني بر باورهاي ديني و انقلابي، سنت‌هاي خوب تمدن ايراني و اسلامي است و ما تربيت شده اين مكتبيم. حالا ممكن است در يك فاصله كم براي شما سوت و كف بزنند و چند صباح بعد ناسزا بگويند اما اينها نبايد ما را از يك كار پر معناي جهت‌دار كه منطبق بر سنت‌هاي ايراني، اسلامي و ارزش‌هاي انقلابي است، باز بدارد.

شهردار تهران در ادامه بر ضرورت وجود روحيه مبارزه و استكبارستيزي تأكيد كرد و گفت: ما بايد محكم شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر صهيونيست» بدهيم و لحظه‌اي از آن غفلت نكنيم تا دنيا متوجه شود. اما درداخل كشور نيز بايد بدانيم كه «مرگ بر آمريكا» جز كار و خدمت به مردم نيست.

  • كنترل فيش‌هاي حقوقي مديران شهرداري

قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود به دفاع از مجموعه همكارانش در شهرداري تهران پرداخت وگفت: ما در مجموعه شهرداري تهران از ابتدا با دقت فيش‌هاي حقوقي را نظارت كرديم و مدارك آن نيز وجود دارد حتي وقتي به‌دليل برون‌سپاري‌هايي كه در مجموعه شهرداري تهران صورت گرفته است ممكن است معاوني به ناچار در هيأت مديره سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلفي حضور داشته باشد اما بخشنامه كرديم كه هيچ‌كس به هيچ عنوان از 10شركت حق هيأت مديره دريافت نخواهد كرد و تنها مي‌تواند از يكي از اين شركت‌ها و مؤسسات دريافتي داشته باشد كه براي آن سقف هم مشخص كرديم.

تأكيد شهردار تهران اين بود كه محال است يك مورد دريافت پاداش‌هاي بالا در شهرداري تهران وجود داشته باشد زيرا اين امر تخلف است و تا‌كنون در اين زمينه گزارش تخلف دريافت نشده است. وي به‌عنوان مثال از معاون سابق مالي اداري شهرداري تهران نام برد و گفت: آقاي پورزرندي به‌عنوان نماينده حقوقي شهرداري در جلسات هيأت مديره بانك شهرشركت مي‌كرد، در آن زمان براساس مصوبات بانك مركزي، سود پايان سال به‌عنوان حق قانوني ايشان كمتر از 300ميليون تومان شد از من سؤال كرد كه اين پول را چه كار كنم؟

من هم به ايشان گفتم شما نماينده حقوقي شهرداري هستيد و از اينكه زحمت كشيديد خداوند به شما خير دهد اما از اين مبلغ 3ميليون تومان به‌عنوان پاداش بردار و مابقي آن را در حساب ماده 17بريزيد تا براساس ماده 17عمل كنيم. قاليباف در ادامه رقم 14ميليون توماني حقوق شهردار تهران كه يكشنبه گذشته در صحن شوراي شهر اعلام شده بود را نادرست دانست و گفت: در آن جلسه حق مطلب ادا نشد گرچه طبق مصوبه شورا حقوق من 14ميليون تومان درنظر گرفته شده اما من از همين‌جا اعلام مي‌كنم كه دريافتي محمدباقر قاليباف از شهرداري تهران 7ميليون و 500هزار تومان است و رونوشت همه فيش‌هاي حقوقي من نيز وجود دارد و به دستگاه‌هاي نظارتي ارسال شده است.

ضمن اينكه تا امروز در هيچ ماموريتي حتي يك روز حق ماموريت نگرفته‌ام و اضافه كاري را از وقتي پسرم داماد شده و هزينه‌ها مقداري بالا رفت دريافت كردم. وي ادامه داد كه حتي يك روز از خانه سازماني استفاده نكرده و حق مسكن نگرفته است. قاليباف تأكيد كرد: طي 15سالي كه در شركت ايران اير پرواز كرده‌ام در غيرساعات اداري بوده و درقبال آن نه‌تنها يك تومان دريافت نكردم بلكه سالانه 280تا 300هزار تومان هم حق بيمه حوادث را از پول شخصي واريزكرده‌ام.شهردار تهران همچنين با اشاره به ابهامات مطرح شده درباره حقوق همسرش گفت كه وي تحت عنوان مشاور امور بانوان در شهرداري مشغول به‌كار است.

محمد باقر قاليباف تأكيد كرد: همسر من 10سال است كه در شهرداري تهران انجام وظيفه مي‌كند و براساس تحصيلات، جايگاه و نوع كار ايشان مي‌بايست به‌طور متوسط ماهي 5ميليون تومان دريافت كند كه تا‌كنون حتي يك ريال دريافت نكرده و به قول بچه جبهه‌اي‌ها صلواتي خدمت كرده است.

  • جابه‌جايي مديران در شهرداري

قاليباف همچنين به مناسبت مراسم تكريم و معارفه تعدادي از معاونانش گفت: امروز هيچ‌كس از شهرداري و جايگاه مديريت شهري خداحافظي نمي‌كند بلكه تنها سنگر را عوض كرده‌ايم، ما در شهرداري تهران پيش از آنكه با همكاران رابطه اداري، سيستمي و ساختاري داشته باشيم، با يكديگر دوست و رفيق هستيم. قاليباف درباره تغييرات معاونت اجتماعي گفت: ما سند بالادستي بسيار مدوني در حوزه اجتماعي و فرهنگي داريم كه 18ماموريت را در 3فصل مشخص كرده كه هيچ‌چيز جز اجراي آنها را نمي‌خواهيم.

قاليباف همچنين خطاب به سيدمازيار حسيني، معاون جديد حمل ونقل وترافيك گفت:‌ با درنظر گرفتن اينكه 3ميليون و 600هزار مسافر به‌طور متوسط روزانه 20دقيقه از مترو استفاده مي‌كنند پس بخش اجتماعي و مردمي حوزه حمل ونقل عمومي به‌مراتب مهم‌تر از بحث فني آن است، علاوه براين براساس قانون جديد حمل‌ونقل هم‌اكنون مسئوليت همه آژانس‌ها با شهرداري‌هاست و در كنار آن رانندگان تاكسي را داريم، بنابر اين با دنياي وسيعي در حوزه فرهنگي و رفتار ترافيك مواجهيم. از نظر قاليباف، مترو ديگر يك سازه فني، مهندسي و كالبدي نيست و تبديل به يك سازه اجتماعي شده است.

بنابراين گزارش، مجتبي يزداني شهردار سابق منطقه يك به‌عنوان معاون خدمات شهري شهرداري تهران انتخاب شد وفخرالدين سليماني شهردار منطقه 3به منطقه يك منتقل شد و در منطقه 3 نيز دباغ كه پيش از اين در سازمان املاك و مستغلات مشغول به‌كار بود به‌عنوان شهردار جديد مشغول به‌كار شد.

جدول

کد خبر 339115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha