اصغر فرهادی در حاشیه رونمایی از مستند «آی آدم‌ها» از صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی «فروشنده» بدون نیاز به اصلاح و ممیزی و اکران آن در سینماهای ایران در آینده نزدیک خبر داد.

کن فیلم

به گزارش همشهري، پيش از اين برخي گمانه‌زني‌ها از احتمال مميزي بخش‌هايي از فيلم تحسين‌شده فرهادي حكايت داشت كه به گفته اين فيلمساز برنده اسكار، فروشنده توانسته نظر مثبت اعضاي شوراي صدور پروانه نمايش و مديران سازمان سينمايي را جلب كند. اين فيلم كه به تازگي جايزه 50هزاريورويي جشنواره مونيخ را برده، بهار امسال در جشنواره كن، 2جايزه بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلمنامه را به‌دست آورده بود.

قرار است فروشنده در سومين حضور بين‌المللي خود از حدود 10روز ديگر همراه «اژدها وارد مي‌شود!» ماني حقيقي در بخش سينماي جهان جشنواره فيلم نيوزيلند به نمايش درآيد. اكران بين‌المللي فيلم هم از 19 آبان در سينماهاي فرانسه آغاز مي‌شود و پخش‌كننده جهاني فروشنده از جمعه 19آذر آن را در چند سينماي محدود در آمريكا به نمايش عمومي مي‌گذارد.

با توجه به اكران فيلم در فصل جوايز سينمايي، انتظار مي‌رود فروشنده يكي از بخت‌‌هاي جدي حضور در اسكار هشتادونهم به‌ويژه در بخش‌هاي بهترين فيلم خارجي‌زبان، بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد باشد. سيدشهاب‌الدين حسيني و ترانه عليدوستي بازيگران اصلي فروشنده هستند. فرهادي به‌زودي درگير دومين پروژه بين‌المللي خود پس از «گذشته» مي‌شود و فيلمي فعلا بدون نام را با حضور خاويرباردم و پنه‌لوپه كروز در اسپانيا مي‌سازد.

کد خبر 339102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha