همشهری‌آنلاین: درحمله انتحاری به کنسولگری آمریکا در جده عربستان یک نفر کشته و ۲ نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، حمله انتحاری در نزدیکی ساختمانی وابسته به کنسولگری آمریکا در جده روی داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد : این وزارتخانه از گزارش‌ها درباره انفجار در جده عربستان سعودی مطلع و در حال همکاری با مقام‌هاي این کشور برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر است.

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه تایید می‌کند که از شرایط همه اعضای کنسولگری آمریکا در عربستان اطلاع دارد.

 منابع امنیتی خبر دادند فردی مسلح که کمربندی انفجاری حمل می‌کرد در نزدیکی وروی کنسولگری و قبل از حمله به ساختمان کنسولگری هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

خبرنگار اسکای نیوز در گزارشی از ریاض زمان این اتفاق را ساعت سه صبح به وقت جده عنوان کرد و گفت:« این عامل انتحاری سعی می‌کرد از مسیر حرکت خودروها در بیمارستانی که در مجاورت ساختمان کنسولگری قرار دارد وارد کنسولگری شود اما نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور عربستان با شناسایی او مانع این اقدام او شدند، این مهاجم در ادامه به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کرد. نیروهای امنیتی کنسولگری موفق شدند فرد مهاجم را هدف قرار دهند و او را به قتل برسانند اما این مهاجم هم زمان با هدف قرار گرفتن خود را منفجر کرد. به نظر می رسد در این حادثه به یکی از نیروهای امنیتی نیز آسیب رسیده است.

کد خبر 339053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha