همشهری آنلاین: در آخرین دیدار مرحله یک ‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ تیم‌ ملی فرانسه با نتیجه ۵ بر ۲ ایسلند را مغلوب کرد و به جمع چهار تیم برتر اروپا پیوست. حریف فرانسه در مرحله نیمه ‌نهایی تیم ملی آلمان خواهد بود.

Olivier Giroud

شامگاه یکشنبه (13 تير) در آخرین دیدار مرحله یک‌ چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ تیم‌های ملی فرانسه و ایسلند در حضور ۷۵ هزار تماشاگر در "ورزشگاه فرانسه" رویاروی هم قرار گرفتند.

هر دو تیم این دیدار را پرچنب‌وجوش آغاز کردند و سعی داشتند که حریف را زیر فشار بگذارند. ایسلند با پیروزی تاریخی مقابل انگلیس به مرحله یک ‌چهارم نهایی صعود کرد و فرانسویان نیز با پیروزی بر ایرلند به جمع هشت تیم برتر اروپا پیوسته بودند.

ملی‌پوشان فرانسه توانستند یکی از نخستین حملات خود را به گل بدل کنند. الیویه ژیرو، مهاجم فرانسه که پاسی بلند از متیودی دریافت کرده بود، با نفوذی سریع و شوتی دقیق توپ را درون دروازه ایسلند جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

ملی‌پوشان فرانسه در نیمه نخست این دیدار کارآیی خوبی از خود در استفاده از موقعیت‌ها نشان دادند و دقایقی پس از گل اول به دومین گل خود دست یافتند. گریزمان در دقیقه ۱۹ ضربه‌ کرنر را روانه محوطه جریمه ایسلند ساخت و پل پوگبا، ستاره پرتوان فرانسه نیز با ضربه سر توپ را به تور دروازه حریف چسباند.

ملی‌پوشان ایسلند علی‌رغم آن که دو گل از فرانسه عقب بودند، به هیچ وجه شوکه نشدند و به تلاش‌های خود برای جبران گل‌ها ادامه دادند. انسجام دفاعی فرانسه اما مانع از آن شد که ایسلند به غیر از یک فرصت بتواند خطرآفرین شود.

گریزمان

فرانسه که راه‌های نفوذ ایسلندی‌ها را نسبتا خوب بسته بود، در دقایق پایانی نیمه نخست بازی به موقعیت‌هایی دست پیدا کرد که توانست آنها را به گل بدل کند. دیمیتری پایت، هافبک توانمند تیم ملی فرانسه در دقیقه ۴۳ بازی با شوتی زمینی و دقیق از پشت محوطه جریمه سومین گل تیمش را به ثمر رساند.

سفیدپوش‌های ایسلند شوک گل سوم را هضم نکرده بودند که فرانسویان بار دیگر دروازه حریف را باز کردند. پل پوگبا با پاسی بلند توانست فرصتی فوق‌العاده برای آنتوان گریزمان، مهاجم تیزپای فرانسه بیافریند و او نیز با ضربه‌ای تکنیکی توپ را از روی سر دروازه‌بان ایسلند درون دروازه کاشت.

ایسلندی‌ها که چهار گل از میزبان مسابقات عقب بودند، در آغاز نیمه دوم توانستند به نخستین گل خود مقابل فرانسه دست یابند. زیگتورسون، مهاجم ایسلند در دقیقه ۵۶ و در پی یکي از حملات خوب این تیم سریع‌تر از مدافعين فرانسه واکنش نشان داد و توپ را با نوک پا به تور دروازه حریف دوخت.

شادی ایسلندی‌ها اما لحظاتی بیش طول نکشید، چرا که الیویه ژیرو، مهاجم فرانسه در دقیقه ۵۹ بازی توپ را برای بار پنجم درون دروازه ایسلند جای داد.

ایسلند در دقیقه ۸۴ موفق شد توسط بیارناسون دروازه فرانسه را برای بار دوم باز کند، اما این گل نیز تأثیری در نتیجه بازی و شکست سنگین ایسلند نداشت. پیکار دو تیم در نهایت با پیروزی ۵ بر ۲ فرانسه خاتمه یافت. علی‌رغم این شکست می‌توان حضور ایسلندی‌ها در جمع هشت تیم برتر اروپا را از رودیداهای شگفتی‌برانگیز این دوره از مسابقات دانست.

به گزارش دويچه‌وله، خروس‌های فرانسه با این پیروزی بلیت صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ را گرفتند و در دور بعد به مصاف ملی‌پوشان آلمان خواهند رفت.

کد خبر 339013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha